در این پیام که نسخه ای از آن عصر سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: ارتحال فقیه پارسا حضرت آیت‌الله حاج شیخ روح الله شاه‌آبادی(ره) فرزند بزرگوار استاد حضرت امام(ره) موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
پیام ادامه یافته است: آن عالم ربانی سال های متمادی از محضر شریف مراجع معظم تقلید همانند حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) و سایر آیات عظام بهره علمی برد و حدود 20 سال از بحث های علمی حضرت امام (قدس الله نفسه) استفاده کرد.
پیام حاکی است: مرحوم آیت الله شاه آبادی به مراحل بالایی از زهد، تواضع و عبودیت نائل گردید.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام، رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، مراجع عظام «دامت برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، بیت‌ رفیع مرحوم آیت الله شاه‌آبادی بویژه اخوان و آقازادگان ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجات را برای آن فقیه جلیل القدر از خداوند منان مسالت کرده است.
آیت الله روح الله شاه آبادی فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی در سال 1309 هجری شمی در قم متولد شد.
وی سال های متمادی در حوزه های علمیه تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام بروجردی، سیداحمد خوانساری، سید محمدتقی خوانساری، علامه طباطبایی، خویی و اراکی مشغول به فراگیری علوم دینی شد و سال ها نیز به تربیت طلاب علوم دینی همت گمارد.
وی در نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی بود و پیشینه مبارزات ایشان به قبل از سال 1342 و سعی بلیغ در زمینه سازی حضور امام خمینی در عراق منتهی می شود.
ایشان پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران در قم مستقر شد و به تربیت طلاب در حوزه علمیه قم همت گمارد.
آیت الله شاه آبادی روز ششم شهریورماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.