به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی جمعه شب دردیدار با شهروندان قم در مسجد مصطفی خمینی، اظهار داشت: مدیریت مصرف بویژه در بخش کشاورزی و با استفاده از روش های آبیاری مکانیزه و تغییر الگوی کشت صورت گرفته و به ازای کاهش مصرف، میزان برداشت محصول کشاورزی 50 هزار تن بیشتر شده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت حفاظت منابع آب افزود: برای مواجه با این معضل باید یک نگاه دقیق و جدی و هماهنگی بین همه مسئولان بوجود می آمد و مردم و شهروندان نیز به عنوان رکن اصلی این تعامل ها توجیه می شدند، که در آغاز امر مقداری ناهماهنگی در آن مشاهده می شد که با بررسی آسیب هایی که در این مسیر بود خوشبختانه هماهنگی و تعامل برقرار شد.
استاندار قم همچنین با تاکید بر اینکه امروز همگان بر این واقعیت مهم که آب نعمت بزرگی است، نظرهای کاملا یکسانی دارند، اضافه کرد: باید با درست مصرف کنندگان آب و ایجاد تغییر نگرش در اذهان عمومی جامعه، به گونه ای عمل کنیم که نه تنها نسل فعلی، بلکه آیندگان نیز از این مایه حیات بخش بهره مند باشند.

** نماینده سرمایه گذاران طرح فرودگاه بین المللی قم فقط با حکم مراجع قضایی تعیین می شود
معاون عمرانی استاندار قم نیز با بیان اینکه پرونده فرودگاه تا 2 ماه پیش در سیستم قضایی مفتوح بود و به همین علت هیچ ارگانی امکان ورود به آن را نداشت، افزود: 2 ماه است که سرمایه گذار قبلی طرح مذکورخلع ید شده، و هیات امنا باید سرمایه گذار جدید را انتخاب کند.
محسن بهشتی با بیان اینکه تمام مراحل کار که در سیستم دولتی و قضایی انجام شده به منظور صیانت از سرمایه گذاری بوده که افراد در این چند سال انجام دادند، افزود: استانداری با ورود به این قضیه در چند ماه گذشته و بویژه پس از حکم دستگاه قضایی، تلاش نموده تا تمام مشکلاتی که توسط سرمایه گذار و بعضا افراد مختلف ایجاد شده را حل کند.
وی با بیان اینکه قانون، مسئولیت رسیدگی به این طرح را بر عهده یک سری از ارگان ها و ادارات گذاشته است، افزود: در حال حاضر همه موانع و مشکلات احصاء و شناسایی شده و به موازات آن نیز سرمایه گذاران جدید با حفظ و صیانت از سهامی که مردم در این طرح دارند جذب خواهند شد و با تائید کارشناسان رسمی دادگستری به سمت اجرا و تکمیل پروژه حرکت می کنیم که به طور حتم نقش بسیار مهمی در توسعه استان دارد.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.

** مهاجرت از روستاها و شهرها به قم عمده ترین علت ناهنجاری های این استان است
فرماندار قم با اشاره به جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری قم و اینکه 950 هزار تن از آنها افراد غیر بومی این استان به شمار می روند، افزود: هر کسی که از روستا و یا شهری وارد قم شده، تمام هنجارها و کارهای خوبی که قبلا در منطقه محل سکونت خود داشته را دیگر رعایت نمی کند.
رضا سیار با اشاره به چشم طمع دشمنان به قم به عنوان مبداء و پایگاه اصلی حرکت انقلاب اسلامی افزود: دشمن با تحرکاتی که توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده در تلاش است قداست و حرمت قم را از بین ببرد.
وی همچنین با اشاره به پنج آسیب شناسایی مهم از جمله اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی ، از شناسایی 11 منطقه فرابحرانی در قم به همت 11 موسسه وابسته به بهزیستی خبر داد و افزود: این اقدام بر اساس مسجد محوری و تحت نظر امامان جماعت مساجد آغاز شده و نهادهایی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) و نیروی مقاومت بسیج همه امکانات خود را برای کنترل آسیب های اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت جوانان در اختیار هیات امنای مسجد قرار داده اند.

**هشدار معاون درمان علوم پزشکی قم به بالا رفتن آمار مصرف قلیان در خانواده ها
محمد رضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان اینکه متاسفانه شاهد افزایش مغازه های قلیان فروشی در سطح شهر قم هستیم، افزود: تاسف آمیزتر از این موضوع مصرف قلیان توسط خانواده ها در بوستان ها است که بد آموزی خیلی بدی نیز دارد.
وی با اذعان به اینکه مصرف دخانیات و الکل دروازه ورود به مصرف مواد مخدر است ضمن تاکید بر جدی گرفتن این مساله توسط خانواده ها، افزود: در کشورهای خارجی برای فروش سیگار به مشتری توسط مغازه ها، قانون یک سقف سنی خاصی را تعیین کرده و در کشور ما نیز باید در این زمینه مصوبه گذرانده شود.
معاون علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیش از 60 درصد بیماران بستری در مراکز اعصاب و روان این استان از معتادان هستند، افزود: در میان این بیماران افرادی هستند که از 12 سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز کردند و این مسائل آینده خیلی خوبی را برای قم ترسیم نمی کند چون دشمن برای آلوده کردن و به انحراف کشاندن شهر کریمه اهل بیت سرمایه گذاری زیادی کرده است.

** سامان دهی مراکز عرضه و فروش دخانیات ضروری است
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان قم نیز در این مراسم برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و تعامل با سازمان های دیگر را از وظایف ناجا عنوان کرد، و افزود: در تعامل با شهرداری موضوع ایجاد بوستان های پاک و بدون دخانیات در دستور کار قرار دارد، و برغم نداشتن منع قانونی فروش دخانیات، این بحث باید از سوی اصناف کنترل و مدیریت شود.
سرهنگ عبدالله منصوری متین با اشاره به ارتقاء امنیت منطقه یک شهرداری قم افزود: در مورد دستگیری سارقان و همچنین کشف سرقت ها و کاهش میزان سرقت های مختلف به ترتیب شاهد 16، 35 و 25 درصد رشد هستیم.

** روند رو به رشد تراکم دانش آموزی در شهر یکی از چالش های پیش روی قم است
مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با بیان اینکه این استان 240 هزار دانش آموز دارد، افزود: متاسفانه بیش از 220 هزار تن از آنها در شهر تحصیل می کنند.
حمید رضا شیخ الاسلام افزود: در برخی از استان ها حتی تا 300 هزار دانش آموز نیز وجود دارد ولی تعداد دانش آموز شهری آنها کمتر از 100 هزار تن است.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 96 -97 بیش از 6 هزار و 500 دانش آموز به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود، گفت: دراین رابطه ما به 25 واحد آموزشی جدید نیاز داریم.
وی تعداد واحدهای آموزشی استان را بیش از یکهزار و 400 باب ذکر کرد، و افزود: در طول چهار سال گذشته یعنی از آغاز دولت تدبیر و امید بیش از 140 مدرسه در سطح استان احداث شده که اگر بتوانیم این روند را حفظ کنیم قطعا معضل های آموزشی حل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با تاکید بر برخورد جدی با مدیرانی که به اجبار حتی 100 هزار ریال از مردم پول دریافت کنند به احضار11 تن از مدیران متخلف در این زمینه اشاره کرد، و افزود: هیات امنایی شدن برخی از مدارس استان به درخواست اولیاء صورت گرفته است، از این رو همه باید مدارس را خانه دوم خود ببینیم چون اگر اولیاء و مربیان در کنار هم قرار نگیرند کیفیت بخشی آموزشی حاصل نمی شود.
شیخ الاسلام همچنین با اشاره به موفقیت چشمگیر دانش آموزان قمی در سال های اخیر، یک رقمی شدن رتبه دانش آموزان این استان در آزمون سراسری و راه یابی آنها به المپیادهای علمی بین المللی پس از گذشت هیجده سال را حاکی از آن دانست.

**افزایش سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری قم به یازده هزار متر مربع
شهردار منطقه یک شهرداری قم نیز در این دیدار با بیان اینکه منطقه مذکور با وسعتی بالغ بر یکهزار و 420 هکتار و سرانه جمعیتی بالغ بر 200 هزار تن به ترتیب دومین و سومین رتبه را به لحاظ وسعت و جمعیت در بین مناطق هشت گانه شهرداری دارد، افزود: تشکیل 40 تا 50 درصد از این منطقه از بافت فرسوده، وجود دفاترمراجع تقلید، بقاع امامزادگان، مراکز فرهنگی هنری و بافت اصیل و بومی موجب شده تا این منطقه جایگاه ویژه و حائز اهمیتی در بین مناطق هشت گانه داشته باشد.
مهدی اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در ابتدای سال 94 تعداد کل بوستان های موجود در این منطقه 46 بوستان بود، گفت: سرانه فضای سبز این منطقه نیز 6.5 متر مربع بود که با استانداردها فاصله زیادی داشت.
وی اضافه کرد: در سال 95 توانستیم با برنامه ریزی ها، احداث پنج بوستان تخصصی را در سطح این منطقه داشته باشیم و بوستان کودک در مجاورت میدان بسیج را به مساحتی بالغ بر 11 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به بهره برداری برسانیم.
شهردار منطقه یک قم با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت بوستان حکیم فردوسی در بلوار فردوسی در زمینی به مساحت 10 هزار و 500 مترمربع و هزینه 10 میلیارد ریال را نیز از دیگر کارهای صورت گرفته برای توسعه فضای سبز بر شمرد، و افزود: ساخت بوستان های سمیه و پیروزی و توسعه جنگلی 20 هکتاری بوستان رضوان نیز از اهم اقدامات انجام شده است که در نهایت موفق شدیم تعداد بوستان ها را به 51 بوستان افزایش دهیم و به عبارتی سرانه فضای سبز را از 6.5 متر مربع به 7.5 مترمربع ارتقاء دهیم که اقدام موثری در بهبود کمی و کیفی محیط زیست است.
وی همچنین با ارایه گزارشی از طرح های گوناگون در دست اجرای عمران شهری منطقه یک قم در سال جاری افزود: امسال اجرای بیش از 102 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر هزار و 800 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.