معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، از رشد 2.5 برابری رسانه های دارای مجوز قم در دولت تدبیر و امید خبر داد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه رسانه های دارای مجوز این استان در دولت تدبیر و امید ۲.۵ برابر رشد داشته است، گفت: این استان با داشتن  ۳۸۵ رسانه چاپی و برخط دارای مجوز، کمی بیش از سه درصد تمام رسانه های دارای مجوز کشور را در اختیار دارد.

به گزارش جماران، محمدجواد محرابی با بیان اینکه از این تعداد ۲۸۴  رسانه چاپی و ۱۰۱ رسانه برخط است، افزود: آمار رسانه های دارای مجوز استان از هفت مطبوعات تا سال ۱۳۷۰ به ۲۵ مطبوعات تا پایان سال ۱۳۷۹ افزایش یافت ضمن اینکه تا پایان سال ۱۳۹۰ با گسترش مراکز رسانه ای، علمی، تخصصی، فرهنگی و آموزشی در این استان تعداد رسانه های دارای مجوز قم به ۷۵ رسانه رسید.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب به ویژه در سال‌های اخیر رسانه های استان رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته‌اند.

وی ، سابقه مطبوعات قم را حدود یکصد سال عنوان کرد و گفت: برخی مطبوعات فعلی استان مانند نشریه مکتب اسلام بیش از ۵۵ سال سابقه انتشار دارد.

محرابی ادامه داد: هم اکنون ۶ روزنامه، ۱۶ هفته نامه، ۴ دوهفته نامه، ۱۹ ماهنامه، ۸ دوماهنامه، ۹۰ فصلنامه، ۱۳۸ دوفصلنامه، ۳ سالنامه از استان دارای مجوز فعالیت می‌باشند.

وی با بیان اینکه ۳ خبرگزاری و ۶۲ پایگاه خبری از قم مجوز فعالیت گرفته‌اند گفت: از ۳۴ مجوز فعالیت خبرگزاری درکشور، دفتر مرکزی ۳ خبرگزاری درقم است ضمن اینکه ۲۰ خبرگزاری و ۲۵ روزنامه سراسری نیز در قم دارای دفتر نمایندگی هستند.

وی ادامه داد: جایگاه ویژه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و ام القرای جهان تشیع، وجود مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه، ظرفیت‌های مهم فرهنگی همچون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و همچنین رفت و آمد گسترده مقامات کشوری به این استان باعث شده تا اخبار قم همواره دارای اهمیت بسیار زیادی باشد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با تاکید بر اینکه با توجه به جایگاه قم، بسیاری از اخبار این استان ملی و بین المللی است تصریح کرد: ۸۷ کانون رسانه درقم، به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی،روسی، استانبولی، اردو، اسپانیایی و آلمانی به تولید محتوا مشغول هستند ضمن اینکه برخی پایگاه های خبری از جمله خبرگزاری اهل بیت(ع) در حال انتشار اخبار پیرامون اهل بیت(ع) به ۲۵ زبان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.