رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ا ز وجود 358 طرح صنعتی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در این استان خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۳۵۸ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قم وجود دارد که حمایت از فرآیند تکمیل ساخت و راه‌اندازی آن‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است.

به گزارش جماران، محمود سیجانی با اشاره به اینکه ۳۵۸ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قم وجود دارد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی علاوه بر ارتقا شاخص‌های تولید در قم،‌ برای ۹هزار و ۴۴۲ تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد:‌ تاکنون برای اجرای طرح‌های یادشده، ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده و به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دیگر نیز برای تکمیل آن‌ها،‌ نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۲۶ طرح صنعتی با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در استان موجود است که بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ساخت آن‌ها صورت گرفته و با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها برای ۱۱هزار تن اشتغال ایجاد می‌کند.

سیجانی گفت: مهمترین محصولاتی که در جریان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در قم تولید می‌شود،‌ کالاهایی مانند محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی،‌ انواع لوله و پوشش لوله، پنل خورشیدی،‌ الیاف مصنوعی،‌ انواع شمش فولادی و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

وی بیان کرد: روند استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی در بخش صنعت قم با رشد خوبی همراه است و در آینده نزدیک قم علاوه بر تولید و تامین بسیاری از محصولات صنعتی موردنیاز کشور، به یک‌قطب صادراتی مهم تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی طرح های صنعتی قم
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.