مدیرکل تامین اجتماعی قم از ارائه آموزش های ایمنی به سه هزار کارگر این استان خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: دوره آموزش‌های ایمنی برای سه هزار کارگر ساختمانی در این استان ارائه‌شده است.

به گزارش جماران، علی‌اصغر دادخواه گفت: ۱۶ هزار و ۸۱۹ کارگر ساختمانی در این استان بیمه هستند و دوره‌های آموزش ایمنی هر سه ماه یک‌بار با همکاری کانون انجمن کارگران ساختمانی قم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همه کارگران ساختمانی برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی، باید با گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای دارای کارت مهارت باشند که این دوره‌ها با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای، بیمه تامین اجتماعی و انجمن کارگران ترتیب می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری شامل کارگران ساختمانی نمی‌شود، ‌زیرا بیمه کارگران ساختمانی جزو بیمه اجباری و قانون کار نیست و قانون بیمه بیکاری در مورد این گروه از بیمه‌شدگان قابل‌اجرا نمی‌باشد.

دادخواه در ادامه گفت: تاکنون پنج کارگاه آموزشی قانون کار و تامین اجتماعی با شرکت ۵۰۰ تَن از اعضای تشکل‌های کارگری در استان قم برگزارشده است.

وی گفت: سه کارگاه آموزشی نیز برای اعضای هیات‌های بدوی تشخیص مطالبات برگزارشده که در آن موضوع‌هایی مانند قوانین و مقررات بالادستی و رعایت انصاف و عدالت در احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان و همچنین سازمان تامین اجتماعی مطرح‌شده و موردبررسی قرارگرفته است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، تعامل موثر با شرکای اجتماعی، تقویت اعتماد و افزایش رضایتمندی ذینفعان به همراه طرح‌های فرهنگی کارکنان ۴ محور مهم فعالیتی این اداره کل در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

دادخواه بابیان این‌که گسترش فرهنگ بیمه‌ای بین آحاد مردم یکی از وظایف مهم اداره کل تامین اجتماعی قم است، بیان کرد: تعمیم فرهنگ بیمه بین دانش‌آموزان ازجمله دغدغه‌های این اداره کل بود که با اجرای طرح گردشگری دانش‌آموزی توانستیم گام خوبی برای افزایش اطلاعات بیمه‌ای دانش‌آموزان که نیروی کار و کارفرمایان آینده هستند، برداریم.

به گفته وی، در اجرای طرح گردشگری دانش‌آموزی بیش از یک هزار دانش‌آموز مقطع دبیرستان استان در چهار سال اخیر از شعب تامین اجتماعی قم بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.