به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۱۲ سوره هود به پیامبر (ص) می‌فرمایند که هم خودت و هم پیروانت استقامت بورز و مراقب چارچوب‌ها باش تا گرفتار طغیان نشوی.

وی در تعریف استقامت افزود: استقامت به معنای تلاش برای سرپا ایستادن، تلاش برای قیام و بپا خواستن و به زانو نیامدن در برابر فشارها است.

این عضو مجلس خبرگانبیان کرد: از آن جایی که بدست آوردن پیروزی آسان اما نگه داشتن آن بسیار سخت اس ت، بنابراین خداوند به پیامبر (ص) دستور می‌دهد که مقاومت داشته و برای نگه داشتن میراث با ارزش انقلاب تلاش کند.

وی با تأکید بر لزوم تلاش در راه خدا افزود: مؤمن باید در صدد برآمدن برترین قدرت سیاسی تنها برای خداوند باشد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم بیان کرد: رهبر مؤمنان در مسیر مقاومت نه تنها نسبت به خود بلکه نسبت به مؤمنان نیز مسئول است زیرا علاوه بر استقامت خود باید دیگران را نیز به استقامت دعوت کند.

وی با بیان اینکه امر استقامت نه تنها متوجه پیامبر (ص) بلکه متوجه پیروان ایشان نیز است، افزود: پیامبر (ص) در خط مقدم مقاومت بودند و در جنگ‌ها شرکت می‌کردند و در تحمل سختی‌ها نیز همیشه پیش قدم بودند.

استاد قرآن حوزه علمیه قم بیان کرد: اولیای دین همه در خط مقدم استقامت حضور داشتند و الگویی برای سایرین بودند.

وی، سردار سلیمانی را طلایه دار کشور دانست و افزود: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که سلیمانی‌ها مایه افتخار کشور هستند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد: امروز در دوران شیوع ویروس کرونا پزشکان و پرستاران با تلاش شبانه روزی در خط مقدم مقاومت قرار دارند و طلاب، دانشجویان و نیروهای جهادی نیز در همین زمینه تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر استقامت نباید به قدرت‌های ظالم تکیه کرد، افزود: خداوند می‌فرمایند که بر ظالمان تکیه نکنید زیرا اگر آنها را تکیه گاه خود قرار دهید گرفتار خشم شده و تنها می‌مانید.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: شخصی از امیرالمومنین (ع) در مورد شخصیت امامان سوال کرد که ایشان فرمودند که افرادی هستند که اگر مردم آنها را تنها بگذارند دست از هدف خود نمی کشند، همچنین فرمودند که والی نمی‌تواند از عهده مأموریت‌هایش برآید مگر اینکه تلاش کند و صبر را پیشه سازد.

وی گفت: تلاش در راه خدا برای رسیدن به تمدن اسلامی و نظام حقیقی اسلامی راه دشواری است و پیامبران در این راه با زحمت حرکت کردند و پیش رفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.