در این پیام که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: ارتحال عالم ربانی خلیق و خدمتگزار مرحوم مغفور آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی طالب ثراه موجب تاسف و تاثر قاطبه اساتید و فضلا حوزه مقدسه علمیه و همه کسانی که ایشان را از نزدیک می‌ شناختند و با مشی کریمانه و زندگی زاهدانه و خدمات مخلصانه او آشنایی داشتند،‌ گردید.

پیام حاکیست:‌ او اسوه و نمونه‌ای از یک استاد برجسته و مهذب حوزه بود که از زمانی که قدم در حوزه گذاشت تمامی وجهه همت خود را حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و خدمت به مردم آنگونه که خود تشخیص می‌داد، قرار داد.

پیام ادامه یافته است: در دوران حیات طولانی و بابرکت خویش بزرگان و اعاظمی را درک کرد و از هریک اضافه بر کسب فیوضات علمی بهره هایی فراوان در سلوک و تعامل با مردم،‌ ارزش گذاری بر خدمات اشخاص فارغ از سلیقه های خطی و حزبی،‌ حفظ حرمت بزرگان و پیشکسوتان حوزه و تعقل و تدبیر در مسیر مراوده با طبقات مختلف مردم و خاصه نسل جوان نصیب خود کرد.

در این پیام آمده است: او در شرایط موجود و بحث دین گریزی تنها جوانان را مقصر نمی‌دانست بلکه تقصیراتی را نیز متوجه ما در عدم درک و شناخت نیازهای آنان می‌کرد؛ بیش از دو دهه در مسجد اعظم قم اقامه جماعت داشت و مقید بود که بعد از نماز ولو ساعت‌ها به طول انجامد به درد دل افراد و مراجعین گوش دهد و با حوصله تمام حتی گله‌ها و انتقادات تند آنان را بشنود.

پیام حاکیست: همیشه می‌فرمود: اگر نتوانم آنها را قانع کنم و یا کاری برایشان انجام دهم لااقل در نقش سنگ صبور آرامشی ولو اندک به آنان بدهم؛ در هرکجا که ضرورتی در تبیین عقاید و ارشد مفاهیم مکتب دید دست به قلم برد و نوشته جاتی مفید برای عامه مردم آفرید.

پیام ادامه یافته است: از حریت و شهامتی در خور برخوردار بود و در محافل حوزوی و سیاسی و خطبه های جمعه از بیان حقایق دریغ نداشت،‌ هرچند برخلاف مصالح رایج بود و بارها می‌فرمود: اگر ما ارزشی را نادیده گرفتیم هرگز موجب کاستن از قدر و منزلت آن نخواهد شد.

در این پیام آمده است: ارتحال این بزرگ مرد که مشی و خلق و خوی او درس اخلاق عملی برای حوزویان و عامه دوستان و ارادتمندان و حجتی برای شخصیات مسئول در عرصه های حوزوی و مملکتی بود، ضایعه ای بزرگ برای حوزه و روحانیت و نظام اسلامی است.

پیام حاکیست: به جاست که این مصیبت را به همه کسانی که به امثال او دل بسته اند و نیز به خاندان مکرم ایشان و فرزندان و عموم بازماندگان به خصوص جناب آقای سعید امینی که تا آخرین لحظات حیات پدر چون پروانه ای به گرد شمع وجودش در گردش بود،‌ تسلیت گفته و برای آن فقید سعید علو درجات را مسئلت کنیم.

آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه، پنجم اردیبهشت‌ماه جاری، در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

آن مرحوم نائب رییس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام‌جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بوده‌است. پیکر ایشان روز یکشنبه، هفتم اردیبهشت ماه، درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده‌ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.