مجمع محقیقن و مدرسین حوزه علمیه قم عصر پنجشنبه در این آورده است: رحلت عالم مجاهد، فقیه وارسته، همراه و دلسوز مردم حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی ضایعه ای بدون جبران برای روحانیت و مردم بود، وی که از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی و از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه قم بود از مبارزان قبل از انقلاب به شمار می رفت.

پیام ادامه یافته است: آن مرحوم پس از انقلاب نیز همواره در مسیری مستقیم و متعادل بود و پشتوانه ای برای مردم آسیب دیده از ستم و فقر به حساب می آمد، زندگی زاهدانه و سلوک معنوی او قبل و بعد از انقلاب تفاوتی نداشت.

در بخش دیگری از پیام مجمع محققین بی توجهی به قدرت از جمله ویژگی های بارز عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و تشخیص مصلحت نظام عنوان و تاکید شده است: آیت الله امینی خود را برای مدح ها و مذمت های سفارشی هزینه نکرد، از عالمان اهل قلم بود و از خود آثار ماندگاری به جا گذاشت، رحمت خدا بر او باد که یادش همراه با خاطره های پند آموز است برای آنان که قدرت یا ثروت مانع پندپذیری شان نشده است.

پیام ادامه یافته است: مجمع محققین و مدرسین حوزه این مصیبت را به عموم مردم آگاه و دلسوز، حوزه های علمیه، مراجع محترم و به ویژه خانواده گرانمایه ایشان تسلیت می‌ گوید؛ و از خداوند متعال برای آن مرحوم محشور شدن با اهل بیت عصمت و برای بازماندگان صبر و اجر خواهان است.

ابراهیم امینی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه پنجم اردیبهشت ماه پس از طی دوره ای بیماری در سن ۹۵ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم درگذشت و پیکرش قرار است روز یکشنبه در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.