هشدار معاون استاندار درباره احتمال موج دوم کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ بابیان این‌که احتمال موج دوم کرونا در قم پایدار است، گفت: درصورتی‌که فاصله‌گذاری هوشمند به‌صورت عملی اجرا نشود؛ ممکن است، بار دیگر شاهد موج فزاینده این بیماری باشیم.

بیژن سلیمانپور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم افزود: تخت‌های بیمارستانی قم در روزهای اخیر با افزایش تقریبی بیماران مبتلابه کرونا روبه‌رو شده و در صورت بی‌غفلتی ممکن است، موج دوم این بیماری در قم آغاز شود.

نگرانی از بازگشایی پاساژها

رییس مرکز بهداشت قم، با اشاره به بازگشایی و آغاز فعالیت اصناف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند گفت: پاساژها و مجتمع‌های تجاری مهم‌ترین نگرانی مرکز بهداشت در شروع دوباره فعالیت‌های اقتصادی است.

سیامک محبی در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی قم افزود: باید این اصناف به تمام پروتکل‌های مصوب پایبند باشند.

نیاز به تولید محتوا درباره فاصله‌گذاری هوشمند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در رابطه با طرح فاصله‌گذاری هوشمند رسانه‌های استان نیازمند تولید محتوای غنی، جدید و تبیین و تشریح دقیق این طرح و بیان تفاوت‌های آن با فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم افزود: برای تبیین و فرهنگ‌سازی فاصله‌گذاری هوشمند از زبان هنر و قالب‌های مختلف هنری استفاده می‌شود.

برپایی سفره افطاری حرم مطهر در منازل آسیب‌دیدگان

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امسال همانند سال‌های گذشته خادمان آستان مقدس با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به صورت جهادی در خدمت مردم هستند و سفره افطاری تبرکی حرم مطهر در منازل آسیب‌دیدگان شرایط اخیر برپا می‌شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، با تاکید بر لزوم توجه ویژه قشرهای گوناگون جامعه به آسیب‌دیدگان شیوع بیماری ویروس کرونا افزود: آستان مقدس در چارچوب فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی رسالت‌های خود را دنبال می‌کند که یکی از این رسالت‌ها کمک به قشر آسیب دیده است.

گام‌های بلند برای توسعه مرکزهای درمانی

استاندار قم، در پیامی به مناسبت هفته ملی سلامت بیان کرد: گام‌های بلندی در زمینه ساخت و توسعه مرکزهای درمانی و ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی موردنیاز به مردم در جای‌جای این استان برداشته‌ شده‌است.

درپیام بهرام سرمست آمده‌است: سلامتی و تندرستی جزو بدیهی‌ترین نیازها و دغدغه‌های انسان‌ها و از نعمت‌های باارزش الهی است، مقوله‌ای که برای کشورها، همواره اهمیت حیاتی داشته و به‌عنوان اساس و بنیان توسعه پایدار از آن یاد می‌شود.

امکان ترخیص کالاهای سلامت‌محور از گمرک  

مدیرکل گمرکات قم گفت: بر اساس دستورالعمل‌های جدید، امکان ترخیص کالاهای سلامت‌محور در گمرکات استان، شامل گمرکات قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم شده‌است.

محمد خلیلی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا،‌ گمرکات استان قم آمادگی دارد، بر اساس قانون نسبت به ترخیص کالاهای سلامت‌محور و مورد نیاز دربخش‌های درمانی در کوتاه‌ترین زمان اقدام کند.

موازی کاری آفت نهادهای خیریه و مردم‌نهاد

استاندار قم گفت: باید آفت موازی کاری در نهادهای خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد کنار گذاشته شود و با مشخص کردن جامعه هدف، هیچ فرد نیازمندی بی‌نصیب از بسته‌های حمایتی نماند.

بهرام سرمست در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم افزود: در کنار ارائه بسته‌های حمایتی مساله توانمندسازی و اشتغال آفرینی در بین نهادهای خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان رویکرد اول دنبال شود.

وی افزود: از آنجایی‌که زمان پایان کرونا در استان قم مشخص نیست، باید سبک سازگاری با این ویروس و مدیریت آن با همراهی مردم و سمن‌های مردمی صورت پذیرد.

اجرای رزمایش «همت جوانانه؛ کمک مومنانه»

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان رزمایش همت جوانانه، کمک مومنانه در این استان اجرا می‌شود.

رسول منعم در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم افزود: در این رزمایش به ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار محروم و مستضعف استان بسته‌های غذایی و حمایتی ارائه می‌شود.

تولید ۶۱۱ هزار ماسک توسط سازمانهای مردم‌نهاد

رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان قم گفت: تمام ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) استان برای مقابله با کرونا به میدان آمده‌است که تولید بیش از ۱۱ هزار ماسک پارچه‌ای و ۶۰۰ هزار ماسک یک‌بارمصرف تنها بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

حمیدرضا جلیلی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم افزود: به‌منظور ساماندهی و حمایت مادی و معنوی از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد قم برای کمک به مقابله با شیوع کرونا کمیته پیشگیری ازکرونا با حضور کمیته‌ها و سمن‌های تخصصی ایجاد شد که نتیجه این هماهنگی‌ها، مشارکت حداکثری این تشکل‌های مردمی در این زمینه بوده‌است.

ضرورت سبک تازه‌ای از زندگی در شرایط کرونایی

استاندار قم، با تاکید بر آگاه سازی و اقناع افکار عمومی در خصوص بیماری کرونا گفت: باید یک نوع سبک جدیدی از زندگی را متناسب با شرایط کرونایی در جامعه نهادینه کنیم.

بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: چون نمی دانیم کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، باید مردم توانمند بشوند و زیستن در این شرایط را تمرین کنند.

کرونا ۱۳ هزار متقاضی بیمه بیکاری روی دست قم گذاشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تَن متقاضی دریافت بیماری بیکاری در این استان به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: از این تعداد ۹ هزار تَن برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند و سه هزار و ۵۰۰ تَن نیز درخواست بیمه بیکاری دارند که امکان ثبت آنها در سامانه مربوط وجود ندارد.

بیژن سلیمان پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: از این تعداد ۵۰ درصد مربوط به واحدهای خدماتی از قبیل هتل ها، رستوران ها، مراکز اقامتی، تفریحی، استخرها و مجتمع های بین راهی است.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.