مهرداد غضنفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح وظایف و عملکرد معاونت اقتصادی در سال ۹۸ پرداخت و بیان داشت: این وزه  دربرگیرنده هفت کارگروه مؤثر و فعال بوده که تدوین برنامه تا اجرایی شدن آن‌ها مسئولیت پیگیری را نیز بر عهده دارد.
وی هفت کارگروه معاونت اقتصادی استانداری قم را نام برد وافزود: کارگروه‌ها شامل تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه توسعه صادرات، کارگروه تنظیم بازار، شورای گفت‌وگو، ستاد سرمایه‌گذاری و کمیسیون مرتبط با واگذاری اراضی، هفت کارگروه فعال حوزه اقتصاد هستند.
وی مبنای حرکت در استان را برنامه محور اعلام و تصریح کرد: مهم‌ترین اسنادی که در جهت افزایش رونق تولید در سال ۹۸ تهیه شد در قالب سند توسعه اشتغال و رونق تولید و سند اقتصاد مقاومتی است که با جدیت پیگیری شده‌است.
وی مجموعه جلساتی که در این زمینه در قالب این کارگروه‌ها برگزار شد را حدود ۱۰۸ جلسه با یکهزار و ۵۷ مصوبه اعلام و خاطرنشان کرد: در۱۰ ماه سال یعنی تا بهمن‌ماه سال ۹۸، ۷۷۵ مصوبه یعنی حدود ۷۳ درصد مصوبات اجرایی شده‌است.
غضنفری مهم‌ترین سند تدوین‌شده در استان را سند اشتغال و سرمایه‌گذاری عنوان و بیان کرد: در این سند به سه اصل مهم میزان سرمایه موردنیاز برای کاهش نرخ بیکاری، تکالیف بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شناسایی منابع تأمین سرمایه مورد نیاز پرداخته‌شده است.
وی برنامه تدوین‌شده در این سند را تشریح کرد و گفت: با کار کارشناسی و بررسی ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به این جمع‌بندی رسیدیم که باید در سال ۹۸ بالغ‌بر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده تا بتوانیم برای ۱۳ هزار تن اشتغال‌زایی کنیم و همچنین کاهش معنادار در نرخ بیکاری در استان را نیز ثبت نماییم.
وی صدور ۹۲۴ جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۵ هزار ۸۰۷ میلیارد تومانی با پیش‌بینی اشتغال بالغ‌بر ۱۶ هزار تن درسال ۹۸ را نشان‌دهنده شرایط مطلوب و افزایش میل به سرمایه‌گذاری ذکر کرد و گفت: همچنین صدور ۱۰۷ پروانه بهره‌برداری ایجادی با ۲۶۸ میلیارد تومان سرمایه و اشتغال ۲ هزار و ۴۱۵ تن و صدور ۹۱ فقره پروانه توسعه‌ای با ۱۳۹ میلیارد تومان سرمایه و اشتغال یک هزار و ۶۷۲ تن نشان‌دهنده تحقق سرمایه‌گذاری در استان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.