به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله جلالی عصر دوشنبه در یکصد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به روند کاهشی شیوع کرونا در قم اظهار داشت: این دستاورد دست یافتنی نبود جز با همکاری مردم و تلاش مسئولان و گفتن این نکته ضروری است که خطر هنوز رفع نشده و با عادی شدن شرایط مشکل را حل شده بدانیم، از همین رو لازم است مردم هنوز مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی مسئله فعالیت مجدد حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: این مسئله حساسیت خاصی دارد که می‌تواند بی توجهی به آن مسئله شیوع بیماری را تحت تأثیر قرار دهد که تصمیمات لازم باید از سوی شهرداری در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم شناسایی اماکن و مراکز تجاری ناایمن، خاطرنشان کرد: تذکرات لازم را به مراجع ذیربط داشته باشیم چرا که به مرور زمان استحکام بنا و ساختمان‌های قدیمی مسئله مهمی است که با هشدارهای به موقع مجموعه مدیریت شهری می‌تواند از خطرات احتمالی تهدید کننده جلوگیری کند.

وی با توجه به اهمیت نرخ‌گذاری اتوبوسرانی گفت: مبلغ کرایه یک هزار و ۲۰۰ تومان به دلیل نبود پول خرد مردم را به زحمت می‌اندازد که لازم است استفاده از کارت بلیط گسترش یابد ولی با توجه به کمبود زیرساخت‌های موجود نگرانی این است که مردم نتوانند کارت بلیط تهیه کنند و هزینه‌ای به آنها تحمیل شود.

جلالی همچنین با توجه به اینکه تقاطع بلوار آیت الله بروجردی و خیابان ولیعصر در شهرک قدس به نام مدافعان سلامت نامگذاری شد، از این اقدام تقدیر کرد.

انتقاد از خاموشی مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان

حسن مالکی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با انتقاد از خاموشی مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان، اظهار کرد: تولیت مسجد مقدس جمکران باید با توجه به تدابیر انجام شده در مسدود بودن مسیرهای منتهی به مسجد و عدم حضور زائران و مسافران حداقل برنامه نورافشانی را در شب نیمه شعبان در دستور کار خود قرار می‌داد که این حداقل مطالبه مردم در این مناسبت بود.

در ادامه این جلسه لایحه اخذ مجوز ۲۶ مورد نامگذاری شوارع و معابر و نیز نامگذاری یکی از معابر به نام مدافعان سلامت با اکثریت آرای اعضای شورای شهر قم تصویب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.