سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده روز چهارشنبه در کمیته مدیریت جو روانی مبارزه با کرونا، بیان کرد: از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه به هیچ اتوبوس و کاروانی نیز اجازه ورود به استان قم داده نشده است.

وی اضافه کرد: ۱۴ ورودی اصلی شهر قم با همکاری شهرداری و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مسدود شده است.

حاجی‌زاده گفت: کنترل و جلوگیری از ورود پلاک‌های غیربومی به استان قم از روزهای گذشته شدت بیشتری گرفته و تا روز جمعه با دقت بیشتری دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین چالش نیروی انتظامی طی ۴۸ ساعت آینده، تردد برخی خانواده‌ها و افراد به‌صورت انفرادی و پیاده به‌سوی مسجد مقدس جمکران است که باید تدبیری فرهنگی و اقناعی درباره این افراد صورت بگیرد.

حاجی‌زاده ادامه داد: تردد و حضور افراد به‌صورت انفرادی و یا اعضای خانواده در مسیرهای پیاده‌روی و فرعی به سمت مسجد جمکران می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل قم نیز بیان کرد: با توجه به این‌که اجازه ترددهای بین استانی محدود شده و امکان حضور زائران غیر استانی بسیار اندک است باید نسبت به ترغیب مردم قم به در خانه ماندن برنامه‌ریزی شود.

مهدی متقیان ادامه داد: باید نسبت به ارسال پیامک به مردم قم برای تاکید نسبت به مسدود بودن مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران اقدام شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه قم نیز اظهار داشت:  بیش از ۵۵ درصد از زائرانی که هرسال در روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند ساکنان قم هستند.

محمدجواد شاکر آرانی گفت: برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باید تمام سیاست‌های اصلی رسانه‌های استان بر تشویق مردم به در خانه ماندن باشد.

وی افزود: چالش اصلی قم در روز نیمه شعبان زائران استان‌های دیگر نیست بلکه علاقه و میل برخی از مردم بومی قم برای پیاده‌روی در طول مسیر این مسجد مقدس است.

وی بیان داشت: همچنین نیروی انتظامی قم باید با تدابیر لازم تمام ورودی‌های فرعی به مسجد مقدس را نیز مسدود کند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.