به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جمیعت هلال احمرقم، محمد گل‌فشان با اشاره به نیاز بیماران مبتلا به کرونا برای تهیه کپسول اکسیژن و مانومتر اظهار کرد: با همکاری سازمان داوطلبان، دراین خصوص ضمن ارتباط با یکی از موسسات خیریه که خیرین آن در داخل و خارج از کشور فعالیت عام المنفعه دارند ۸۴ دستگاه کپسول اکسیژن جدید ۲۰ و ۳۰ لیتری خریداری و به صورت امانی و رایگان در اختیار بیماران کرونایی استان قم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کمک ۱۴۶ میلیون تومانی "موسسه خیریه نیک گامان جمشید" جذب و در این راستا بخشی از نیازها تامین شد، گفت: بیماری کرونا بسیاری از مبتلایان را دچار مشکلات تنفسی کرده است و حجم بالایی از این بیماران برای بهبودی کامل نیاز به استفاده از کپسول دارند، که همچنان برای تامین درخواست های مردمی به کمک خیرین نیاز داریم.

وی افزود: در این خصوص به ویژه تهیه کپسول اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز می تواند به نجات جان بیماران کمک کند. لذا، از همه کسانی که می توانند در این مسیر جمعیت هلال احمر را یاری کنند دعوت می کنیم در این بخش با اهدای این اقلام، حتی به صورت امانی، برای سلامت مردم به جمع نیکوکاران بپیوندند.

دست یاری خیرین برای درمان بیماران کرونا در قم

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم نیز با اشاره به سابقه ۱۵ ساله ارائه خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی رایگان هلال احمر قم گفت: این روزها کپسول اکسیژن وسیله مورد نیاز بیماران کرونایی به شمار می رود، از این روز ما دست یاری خیرین برای درمان بیماران کرونا را می فشاریم.

امیرحسین علیمردانی تصریح کرد: بیمارانی که به تشخیص پزشک معالج نیاز به بستری ندارند و باید در قرنطینه خانگی باشند و یا بعد از ترخیص از بیمارستان و طبق تجویز پزشک باید از دستگاه اکسیژن استفاده کنند بخش عظیمی از مراجعان تجهیزات امانی هلال احمر هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراجعات مکرر خانواده های این بیماران به هلال احمر، ما را بر آن داشت تا در معاونت داوطلبان هلال احمر قم ضمن برنامه ریزی از مشارکت مردم فهیم و خیرین نوعدوست در رفع این نیاز بهره بگیریم.

وی یادآور شد: پیش از نیز دو تن از خیرین استان قم با اهدای کمک نقدی و تعدادی کپسول اکسیژن ما در یاری از بیماران همراهی کردند.

علیمردانی گفت: به همین منظور شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۲۰۸۹۰۷۴ و شماره حساب ۵۵۶۷۶۷۸۰۱۸ نزد بانک ملت، بنام مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم به این نیت خیرخواهانه تعلق گرفته است.

مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.

 شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.