عباس خرمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در سطح استان برای انجام کارهای اداری ازجمله در سامانه عضویت و صدور پروانه اشتغال، سامانه ارجاع کار، سامانه پنجره واحد خدمات کشاورزی و دیگر بخش‌ها سعی شده خدمات سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم با حضور حداقلی مراجعین و به‌صورت غیرحضوری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به‌عنوان «سال جهش تولید»، به نقش و رسالت سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به‌عنوان یک سازمان دانش‌محور اشاره کرد و افزود: سال جهش تولید فرصت مغتنمی برای دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی است که با ساماندهی و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نقش حیاتی خود را برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی ایفا نمایند.

خرمی در ادامه بیان داشت: در این راستا لزوم توجه بیشتر به اصول فنی و تخصصی و نقش دانش در تولید و حمایت از کارشناسان کشاورزی به‌عنوان سربازان علمی بخش کشاورزی و همچنین احصا و رفع موانع تولید ازجمله خلاهای قانونی، موازی کاری‌ها و تضادهای موجود در قوانین و دستورالعمل‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم کلیه ظرفیت‌ها و توان خود را در جهت اجرایی شدن شعار سال در راستای برنامه‌های ابلاغی سازمان مرکزی به کار خواهد گرفت و امیدواریم باهمت و پشتیبانی و هماهنگی مسئولان کشوری و استانی و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها بتوانیم شعار امسال را به نحو مطلوب محقق کرده و فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی کشور به‌ویژه بخش کشاورزی قرار دهیم.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.