سید اسدالله دهناد عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،بیان کرد: واگذاری سرویس VDSL در قم از اواخر سال۹۸ آغاز و در این مدت کوتاه، تاکنون ۵۸۹۴ سرویس VDSL در شهر قم نصب‌ که ۳۲۸۰ مورد آن نیز دایر شده است.

وی با اشاره به این‌کهVDSL نوعی سرویس اینترنت پرسرعت است که قادر به افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت برای کاربران است افزود: در این سرویس کاربران قادر خواهند بود با سرعت ۴۰ تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (بر اساس فاصله مشترک تا مرکز مخابراتی ) برای دریافت اطلاعات  و بین ۲۰ تا۵۰ مگابیت در ثانیه برای ارسال اطلاعات اقدام نمایند.

وی سرعت بسیار بالای این سرویس جدید را در مقایسه با ADSL موردتوجه قرارداد و گفت: حداکثر سرعت دانلود اطلاعات در سرویسADSL  ، هشت مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود اطلاعات از کاربر به اینترنت ۸۰۰ کیلوبیت در ثانیه است به همین جهت سرویس  VDSLخدمات بسیار بهتری را به مشترکان ارائه می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات قم با اشاره به این‌که ۱۲۸ روستای استان از ADSL بهره‌مند هستند خاطرنشان کرد، واگذاری VDSL به روستاها نیز در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر خواهد شد.

دهناد با اشاره به این‌که هم‌اینک حدود ۱۰۰ هزار کاربر مشترک اینترنت پرسرعت مخابرات در قم وجود دارد گفت : واگذاری سرویس VDSL به مشترکینی که امکان فنی دارند در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی گفت: مشترکینی که تمایل به تغییر سرویس اینترنت پرسرعت خود به VDSL  را دارند می‌توانند ضمن تماس با ۲۰۲۰ از اطلاعات بیشتر در این زمینه برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌ازاین در یک‌رشته توییت از راه‌اندازی اینترنت با ۴ برابر سرعت کنونی در استان قم و تهران از عصر امروز خبر داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.