به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی روز شنبه درگفت و گویی، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم اعمال محدودیت برای حفظ سلامت مردم، هرگونه حضور مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست در ورودی های منطقه پلنگ دره مستقر شده است، خاطرنشان کرد: از همشهریان  تقاضا می شود به منظور حفظ سلامت خود و سایرین، روز طبیعت امسال را در خانه و در کنار خانواده خود بگذرانند و با ماندن در خانه برای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنند.

منطقه حفاظت شده پلنگ دره با وسعتی بالغ بر ۳۱ هزا هکتار در جنوب غربی و ۵۰ کیلومتری شهر قم واقع شده و با میانگین ارتفاع یک هزار و ۹۵۰ متر از سطح دریا، دارای میزان بارندگی بالاتر نسبت به سایر نقاط استان و تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی و مناسب است. این منطقه در جنوب غربی و ۵۰ کیلومتری شهرستان قم واقع شده است که ۴۲۰ گونه گیاهی در قالب ۸۰ تیره در این منطقه شناسایی شده است؛ پلنگ دره از سال ۱۳۷۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال ۱۳۸۸ در لیست مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

منطقه پلنگ دره از زیستگاههای انواع وحوش از جمله پلنگ بوده و نام و شهرت خود را از این حیوان گرفته است، به همین جهت از دیرباز مورد توجه شکارچیان بوده است. هم اکنون ۲۱ گونه پستاندار ، ۵۲ گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده و دو گونه دوزیست در این منطقه گزارش شده؛ خرگوش، شغال، گرگ، روباه، گراز، پلنگ، گربه وحشی، خارپشت، خفاش بال بلند و کفتار از جمله پستانداران این منطقه می باشد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۳۷۸ نفر نیز فوت کردند. ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر هم بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.