بهرام سرمست بعد از جلسه ویدیو کنفرانس رییس جمهوری در گفت‌وگویی، بیان کرد: امروز جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رییس جمهوری و تمام استانداران کشور برگزار شد و مباحث مهمی در این رابطه مطرح شد.

سرمست ادامه داد: در این جلسه مباحث مربوط به بسیج ملی مبارزه با کرونا که با موفقیت مطلوبی در حال انجام است و همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی موردبررسی قرار گرفت.

استاندار قم تصریح کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد روز جمعه در سطح کشور در حال انجام است، موفقیت این طرح در کنترل مبادی ورودی و همراهی مردم بیش از ۸۵ درصد ارزیابی می‌شود.

 سرمست گفت: یکی از اهداف اصلی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شناسایی افراد مشکوک مبتلا به کرونا و جداسازی آن‌ها از افراد سالم است تا احتمال انتقال بیماری از بین برود.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرحی از سوی وزارت بهداشت مطرح‌شده که طی آن افرادی که علایم بیماری کرونا را دارا هستند باید به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها اعزام شوند و یا در صورت فراهم بودن شرایط در قرنطینه خانگی قرار بگیرند.

استاندار قم ادامه داد: مقرر شد تا این طرح در کمیته امنیتی،انتظامی،اجتماعی وزارت کشور این طرح نهایی شده و بعدازآن برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه ویدیو کنفرانس مقرر شد تا با افرادی که در فضای مجازی با اخبار دروغ و شایعه‌پراکنی موجب تشویق اذهان عمومی و استرس در جامعه می‌شوند، برخورد شود.

سرمست اظهار داشت: رونق خریدوفروش‌های اینترنتی برای کاهش تردد به فروشگاه‌ها و تهیه مایحتاج زندگی مردم از دیگر تصمیمات و مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

استاندار قم عنوان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و اصناف مختلف کشور، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کمک دولتی بعد از مشخص شدن فرآیند شناسایی به آن‌ها پرداخت شود.

وی ابراز کرد: همچنین استمهال بدهی و مالیات اصناف و کسب‌وکارهای مختلف به مدت سه ماه نیز از طرح‌های حمایتی بود که دولت در روزهای قبل آن را تصویب کرده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۳۷۸ نفر نیز فوت کردند. ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر هم بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.