"سیامک محبی" شامگاه یک شنبه در گفت و گویی اعلام کرد: تا ساعت ۲۱ امشب سوم فروردین ۳۰۸ هزار و ۴۱۷ تن از مردم این استان در سامانه خود اظهاری سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: از بین افراد ثبت نام شده در مجموع ۳۵ هزار و ۳۶۵ تن نیازمند پیگیری بودند.

محبی با اشاره به آمار افراد مشکوک به ویروس کرونا در سامانه خود اظهاری سلامت ادامه داد: هشت هزار و ۵۱ تن از این افراد نیازمند پیگیری فوری هستند.

وی با ابراز رضایت از ثبت نام مردم قم در این سامانه گفت: در سامانه سیب، دانشگاه علوم پزشکی قم وارد منطقه سبز شد، درصد غربالگری مردم این استان به بیش از ۱۰ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مراقبان سلامت استان تاکنون به ۱۷۷ هزار و ۸۳۰ فرد مشکوک به کرونا خدمات تلفنی ارائه کرده اند.

وی عنوان کرد: در طرح خود اظهاری سلامت استان قم از صبح امروز ۷۱ هزار تن مورد تست و ارزیابی غربالگری قرار گرفته اند.

محبی در پایان افزود: قم از نظر خوداظهاری سلامت رتبه ششم کشوری گرفته و در خصوص موارد پیگیری نیز جزو مناطق سبز است.

 تا ساعت ۱۴ امروز سوم فروردین‌ماه، ۶۰۰ تن از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند. تست آزمایش کرونای ۱۷ نفر از مردم قم امروز مثبت اعلام شد و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آمار افراد مبتلا به کرونا که ثابت‌شده است به ۱۱۷۸ تن رسیده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت عصر امروز یکشنبه سوم اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.