محمود سیجانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: دراین مدت ۶۷ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با سرمایه گذاری پنج هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۵۳ تن نیز صادر شده‌است.

وی ادامه داد: در مجموع کل جواز تاسیس موجود استان ۲هزار و ۲۵۸ مجوز با پیش بینی اشتغال برای ۴۳هزار و ۵۹تن و سرمایه گذاری ۱۶۵هزار و ۳۶۱ میلیار ریال است که این میزان نشانگر رغبت مطلوب به سرمایه گذاری جدید در قم است.

سیجانی گفت: همچنین طی این مدت، ۱۰۰ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۲هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۲۹۶ تن و ۸۸فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با یکهزار و ۲۷۹میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۶۲۲ تن صادر شده‌است.

وی بیان کرد: در مجموع ۲هزار و ۲۱۵ فقره پروانه بهره برداری با اشتغالزایی ۵۶هزار و ۷۴۴ تن و سرمایه گذاری ۵۰هزار و ۴۸۶ میلیارد ریال در استان موجود است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن ماه،‌ ۱۱۸ فقره پروانه بهره برداری به علت عدم فعالیت و در راستای ساماندهی مجوزها  در بانک اطلاعاتی، ابطال یا تعلیق شده‌است.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: طی این مدت ۱۴۶ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات به ارزش سه هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال نیز برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه‌اندازی خط تولید واحدهای صنعتی و تولیدی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شده‌است.

اعتبار جوازهای تاسیس واحدهای تولیدی تا خرداد سال 99 

وی دربخش دیگری از سخنان خود  ادامه داد: کلیه جوازهای تاسیس صادرشده در بخش تولیدی و صنعتی استان،‌ بدون نیاز به درخواست و حضور متقاضی تا پایان خرداد سال آینده دارای اعتبار است.

وی گفت:‌این تصمیم با توجه به شرایط موجود و ضرورت کاهش ترددهای غیرضروری در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قم، گرفته شده و لازم است مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد

سیجانی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که توزیع اقلام بهداشتی‌،‌ ضدعفونی و ماسک با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی است،‌ بیان کرد: با ابلاغ جدید وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ هرگونه خروج کالاهای مرتبط با بیماری کرونا از واحدهای صنعتی،‌ بدون حواله های وزارت بهداشت و فرایند توزیع در شبکه های منتخب،‌ ممنوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.