"محسن بهشتی" روز روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، ادامه داد: با توجه به تکمیل ظرفیت پنج بیمارستان تعیین شده استان برای پذیرش بیماران کرونایی و احداث چند بیمارستان سیار برای جبران این کمبود، فعال سازی ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم می تواند بخشی از این نیاز را برطرف کند.

وی ادامه داد: بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) برای تکمیل نیاز به اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است که با پیگیری های انجام شده با معاون برنامه و بودجه رییس جمهوری قول ها مساعدی در این زمینه داده شده است و امیدواریم این بیمارستان حداکثر تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

معاون امور عمرانی استانداری قم افزود: برای تکمیل بیمارستان مادر قم با ظرفیت ۲۰۰ تحت، هماهنگی های لازم با بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز این بیمارستان انجام شده است.

بهشتی ادامه داد: پیرامون فاضلاب بیمارستان فرقانی قم نیز نگرانی هایی وجود داشت که با سه شیفت کاری برنامه ریزی شده است تا اتصال فاضلاب این بیمارستان به شبکه فاضلاب قم که پیشتر قرار بود طی ۳ ماه انجام شود، در کمتر از یک ماه به اجرایی می شود.

وی با اشاره به شناسایی مجوعه های قابل استفاده به عنوان محل های قرنطینه بیماران گفت: سالن های ورزشی که امکان استفاده از ظرفیت آنها در این زمینه وجود دارد، شناسایی شده و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان،‌تمام این مکان ها در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی قم قابل استفاده است.

بهشتی گفت: ظرفیت مجموعه های دولتی مناسبی در استان وجود دارد که در صورت نیاز می توان از این مکان های برای پذیرش بیماران استفاده کرد.

یک میلیون ماسک در قم توزیع شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به پیگری برای تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی استان گفت: تا پیش از این هیچ واحد تولید کننده اقلام بهداشتی در استان وجود نداشت، که با فعال سازی یک خط روزانه ۱۵ هزار ماسک در استان در حال تولید است ضمن اینکه تولید آزمایشی محلول های ضدعفونی نیز در قم آغاز شده است.

مهرداد غضنفری با اشاره به آمادگی پنج واحد صنعتی قم برای تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز استان ادامه داد: برای فعال شدن این واحدها در مرحله تولید نیاز به صدور مجوز و طی کردن مراحل تایید بهداشتی وجود دارد که در صورت صدور مجوز بخشی از این نیاز در داخل استان تولید می شود.

وی با تاکید بر استفاده از منابع ملی برای رفع برخی کمبودهای موجود در استان گفت: بیش از یک میلیون ماسک در استان توزیع شده است که ۸۰۰ هزار ماسک از داخل استان تامین شده است که این موضوع نشان از سهم کم استان از کشور است.

غضنفری، ادامه داد: سهم استان از ماسک و لباس های حفاظتی مورد نیاز کادر درمانی باید از طریق منابع کشوری گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم برای تامین کیت تشخیص کرونا در قم انجام شده است، گفت: با  تامین ارز و تعرفه صفر برای واردات ماسک، امکان تامین این اقلام بهداشتی از طریق واردات فراهم شده است.

دستورالعمل به کار گیری نیروها در قالب دور کاری لازم الاجراست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، نیز در این جلسه با اشاره به دستور العمل وزارت کشور پیرامون بازگشت ساعات اداری کشور به روال عادی گفت: بر این اساس دور کاری، شیفت بندی و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

محمدرضا گروسی ادامه داد: دستورالعمل به کارگیری نیروها در قالب دور کاری در استان لازم الاجراست ولی شیوه اجرایی آن منوط به صلاح دید مسئولان دستگاه های اجرایی گذاشته شده اشت.

وی ادامه داد: دستگاه های عملیاتی که به نوعی شبانه روز باید در خدمت مردم و ارباب رجوع از این دستورالعمل مستثنی هستند.

وی با بیان اینکه ساعت کاری همه دستگاه های قم به روال عادی برگشته است گفت: از مدیران دستگاه های مختلف خواسته شده است بر اساس ظرفیت های خود نسبت به دورکاری کارکنان خود اقدام کنند.

انتقاد از معرفی قم به عنوان منشا شیوع بیماری کرونا

یوسف عالی پور معاون هماهنگ امور زائران قم نیز در این جلسه با انتقاد از معرفی قم به عنوان منشا شیوع بیماری کرونا در گفت: قم هراسی عجیبی در کشور ایجاد شده است که ضرورت دارد با استفاده از ابزارهای رسانه ای اقدام های لازم برای شفاف سازی و شکستن این موج سازی های رسانه های انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از خیرین سلامت در استان به منظور تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی مراکز درمانی قم گفت: هم اکنون تنها ۲ خروجی استان با دستگاه های تب سنج کنترل می شود.

محمد گل فشان، ادامه داد: هلال احمر قم آمادگی دارد تا با همکاری نیروی انتظامی در تمام مبادی ورودی و خروجی استان مستقر و نسبت به کنترل و تب سنجی مسافران اقدام کند.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.