دوتن از مبتلایان به ویروس کرونا در قم که خوشبختانه در حال بهبودی هستند، به خبرنگار ایرنا،‌ گفتند: تب مستمر از جمله نشانه‌هایی است که باید به جد توسط مردم جدی گرفته شود چرا که می‌تواند علامت ابتلا به کرونا باشد و درصورت وقوع سایر نشانه‌ها همچون سرفه و تنگی نفس باید به پزشک مراجعه شود و در صورت عدم نیاز به بستری در بیمارستان، قرنطینه خانگی برای مبتلایان ضروری است تا سایر مردم به طور ناخواسته به این ویروس آلوده نشوند.

گفت و گوی خبرنگار ایرنا به وسیله فضای مجازی با شماری از شهروندان قمی مبتلا به این ویروس که خواستند نام کوچک آنان ذکر نشود، نشان می‌دهد، در صورت جدی گرفتن قرنطینه خانگی، اطرافیان فرد بیمار به ویروس مبتلا نمی‌شوند و می‌توان زنجیره شیوع را نابود کرد.

 امیریان که ۵۰ سال سن دارد در این خصوص به ایرنا گفت: حدود ۱۲ روز است که احساس تب و خستگی شدید دارم و هشت روز است که متوجه شدم به ویروس کرونا مبتلا شدم،‌ البته روز به روز حالم بهتر می‌شود و فکر می‌کنم توانسته ام این بیماری را شکست دهم.

وی افزود: از همان روز اول که شک کردم احتمال دارم به ویروس کرونا مبتلا شده باشم خود را در خانه و آن هم در اتاقی جدا از بقیه اعضای خانواده قرنطینه کردم و نیازهای خود را به نحوی دریافت می‌کنم که هیچ نیازی به ارتباط با افراد داخل خانه نباشد،‌ مثلا آن‌ها غذایم را که معمولا سوپ و خوراکی‌های مفید است را پشت در می‌گذارند و می‌روند و من بعدا آن را بر می‌دارم.

وی ادامه داد: بعد از چند روز احساس کردم بهتر است به مراکز درمانی مراجعه کنم،‌ این کار را انجام دادم و در آنجا براساس معاینات و آزمایش‌ها گفته شد به به کرونا مبتلا شده ام و چهار روز بستری بودم.

امیریان گفت:‌ به دلیل نداشتن علائم حاد بیماری و توانایی در تنفس طبیعی به من گفتند بهتر است برای بهبودی کامل قرنطینه خانگی را ادامه دهید و اکنون نیز همان کار را انجام می‌دهم و امیدوارم به زودی سلامت کامل خود را بدست آورم.

وی بیان کرد: برای سرگرم ساختن خود در این مدت،‌ علاوه بر استفاده از فضای مجازی،‌ کتاب می‌خوانم، اما بیشتر اوقات استراحت می‌کنم تا زودتر خوب شوم.

خانم خوش بیان با ۶۰ سال سن نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا،‌ گفت: دو هفته است که تب و دل درد دارم و علاوه بر آن تنفس برایم اندکی سخت تر شده است،‌ البته به مراکز درمانی مراجعه کردم و آنان پس از معاینه و  انجام آزمایش گفتند به کرونا مبتلا شده ام، کادر درمانی از ریه‌هایم عکس گرفتند و گفتند: وضعیت شما وخیم نیست و عفونت ریه‌ها در حدی نیست که خطر آفرین باشد،‌ بنابراین چند روزی بستری شدم و پس از بهتر شدن وضعیتم، مرخص شدم و اکنون در خانه و به صورت قرنطینه مراحل بهبودی  کامل را سپری می‌کنم.

وی بیان کرد:‌ در این مدت دخترم از بنده پرستاری می‌کند،‌ البته من در اتاق هستم و وی به صورت غیر مستقیم غذا، آب و سایر مایحتاج من را پشت در اتاق می‌گذارد تا بردارم و هیچ گونه تماسی با یکدیگر نداریم.

وی ادامه داد: دخترم با مراقبت تمام دائم ماسک بر صورت و دستکش بر دست دارد و به صورت مداوم خانه را ضد عفونی می‌کند تا ویروس به جایی منتقل نشود.

خوش بیان گفت: واقعا انسان در این روزها متوجه می‌شود که پرستاری چه ارزشی دارد،‌ از خداوند می‌خواهم همه پرستاران و کادر درمانی را حفظ کند که در این شرایط حاضرند در کنار بیماران بمانند.

وی افزود: با تمام توان سعی دارم روحیه خود را بالا ببرم به همین خاطر در یک گروه خانوادگی در فضای مجازی با اعضای فامیل در ارتباط هستم و با فرستادن و دریافت جملات آرامش بخش،‌ روحیه ام را تقویت می‌کنم،‌ ان شا الله به زودی این شرایط تمام شود و دوباره همه دور هم جمع می‌شویم.

به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز جمعه موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ تن و فوت ناشی از آن نیز به ۱۲۴ تن رسیده و همچنین ۹۱۳ تن بهبود یافته‌اند.

شهروندان باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.