حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در این توییت خطاب به حجت الاسلام والمسلین حسن روحانی نوشت: جناب رئیس جمهور! فرماندهی و مسئولیت کنترل کرونا باید بعهده شخص رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی و نه وزیر بهداشت باشد.

وی در استدلال خود در این خصوص گفته است: کنترل این بیماری فراگیر روبه رشد با امکانات کل کشور ممکن است و کل دولت و امکانات زیر امر یک وزیر نیستند.

ذوالنوری خطاب به روحانی گفته است "تا دیر نشده به مسئولیت خود عمل کنید".

آخرین گزارش های رسیده حاکی است که حال این نماینده مجلس که پیشتر با انتشار یک ویدئو از ابتلای خود به ویروس کرونا و ورود به قرنطینه خانگی خبر داده بود، بهبود یافته است. 

بهرام سرمست استاندار قم نیز  شامگاه جمعه در اظهاراتی روند ابتلا به ویروس کرونا در قم را افزایشی دانست و گفت: روند بیماری کرونا در استان قم رو به صعود است و البته روند ترخیص از بیمارستان‌ها هم افزایشی شده است.

مسوولان استان قم بویژه دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون بارها با هشدار نسبت به صعودی بودن روند ابتلا به ویروس کرونا، همچنین خواستار رعایت توصیه های بهداشتی و پزشکی بویژه پایبندی شهروندان به قرنطینگی خانگی و عدم خروج غیر ضروری از خانه تاکید کرده اند. 

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت تا ساعت ۱۴ روز جمعه ۴ هزار و ۷۴۷ تن در ۳۱ استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ازاین‌بین نتیجه آزمایش یکهزار و ۲۳۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام‌شده است.

همچنین از قطعی شدن اولین نتیجه آزمایش کرونا در ایران در ۳۰ بهمن‌ماه تاکنون ۹۱۳ بیمار بهبودیافته و ۱۲۴ تن فوت کرده‌اند، تهران، قم، گیلان، اصفهان و مرکزی بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس در ۲۴ ساعت گذاشته را داشته‌اند.

در قم تاکنون دست‌کم ۳۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ازدست‌داده‌اند و بیش از یک هزار نفر مبتلا و یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند. 

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.