به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست عصر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با سیل احتمالی استان قم که در ستاد بحران استان برگزار شد، با اشاره به لزوم آمادگی برای مقابله با بحران‌های سیل و کرونا، بیان کرد: شناسایی، اصلاح و تخلیه نقاط آسیب پذیر در مسیر سیلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت پیش بینی دقیق از وضعیت بارش و ایجاد سیلاب در روزهای آینده، افزود: تمامی دستگاه‌های استان برای مواجه با این پدیده آمادگی کامل داشته باشند.

استاندار قم با بیان لزوم بررسی نواقص و چالش‌ها در سیلاب‌های گذشته در قم و بخش‌های تابعه، اظهار داشت: هر گونه کاستی در حوزه‌های مختلف احصاء و پیش از وقوع سیل برطرف شود.

لزوم رصد وضعیت رودخانه‌های قم

سرمست با تأکید بر اهمیت رصد وضعیت سد ۱۵ خرداد و رودخانه‌های قم، ادامه داد: نقاط آسیب پذیر شناسایی و تقویت شوند و اقدامات آبخیزداری لازم در زمینه مهار و یا انحراف سیلاب در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی به تخلیه کامل پارک سوار و پارکینگ زائر اشاره کرد و دستور داد: شهرداری در زمینه اطلاع رسانی و تخلیه به هنگام مسیر رودخانه قم در سطح شهر و منطقه پردیسان اقدام کند.

ایمن سازی جاده‌های منتهی به استان

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایمن سازی جاده‌ها افزود: ایمن سازی جاده‌ها و راه‌ها استان بویژه مسیرهای در معرض سیلاب از جمله موارد دیگری که در دستور این جلسه است و باید اقدام سریع در این زمینه صادر شود.

گفتنی است با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قم در مورد وضعیت نزولات آسمانی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد بارش شدید باران و به دنبال آن، آبگرفتگی در معابر و خیابان‌های قم خواهیم بود.

از آنجا که تمامی بندهای بالادست آبخیزداری با توجه به این بارندگی‌ها پر خواهد شد، از مردم خواسته می‌شود از تجمع در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.