با فوت ۲ تن از اهالی قم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، کادر درمانی این استان در آماده باش کامل قرار گرفت و ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی برای قرنطینه آماده شده اند. بیمارستان کامکار قم به‌عنوان محل قرنطینه، مراجعه بیماران و موارد مشکوک به کرونا و بیمارستان فرقانی به‌عنوان محل قرنطینه بعدی در صورت نیاز، مشخص‌شده است.
با تصویب شورای تامین استان، هرگونه فیلمبرداری از داخل این بیمارستان ممنوع علام شد و این موجب شد تا با وجود گذشت بیش از ۲۴ ساعت از مثبت اعلام شدن نخستین موارد مبتلا به کرونا، هیچ گونه تصویری از داخل این بیمارستان ها منتشر نشود.
در نخستین تصویر منتشر شده از داخل بیمارستان کامکار که در کانال اطلاع رسانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی منتشر شده است، نشان از بستری‌شدن تعدادی بیماران شبه آنفلوآنزا در این بیمارستان می دهد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

این تصاویر همچنین نشان می دهد که بر خلاف برخی شایعات، موازین بهداشتی و حفاظتی در این بیمارستان بر اساس استانداردهای تعریف شده وزارت بهداشت، رعایت می شود. 

پزشکان و پرستاران این مرکز درمانی با آرامش و با رعایت اصول بهداشتی و پوشیدن لباس ها و ماسک های حفاظتی در حال خدمات‌رسانی هستند.
در یکی از سالن ها که به تصویر کشیده شده هفت بیمار و در اتاق دیگر سه بیمار مشخص است. در تصویر دیگر چرخ دستی که بیش از ۲۰ سرم آماده تزریق در آن دیده می شود، توسط یکی از عوامل بیمارستان به سمت بخش برده می شود.

به گزارش ایرنا، در پی فوت دو بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در قم، قرارگاه پدافند زیستی قم با حضور استاندار و معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد و برنامه‌های مختلف برای کنترل و مراقبت‌های لازم صورت گرفته است.

در همین ارتباط مدارس، دانشگاه ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم امروز پنجشنبه تعطیل اعلام شد همچنین در تازه ترین خبر، تمام مدارس و مراکز علمی و حوزوی قم نیز در روز شنبه تعطیل شدند.

مسوولان مختلف کشوری و استانی با تاکید بر ضرورت بیش از پیش رعایت نکات و توصیه های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا، از تلاش همه جانبه برای مهار و کنترل آن خبر داده اند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.