حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین القبانچی شنبه شب در مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدرسه امام کاظم(ع) قم گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی قدرت یافتن دین و ملت های مسلمان و تلاش برای عدم وابستگی های به قدرت های شرق و غرب است.

وی افزود: مردم عراق پس از سرنگونی رژیم بعث دو گزینه پیش رو داشتند یا تبعیت از مستکبران جهانی و یا تأسیس نظام سیاسی مستقل برپایه انتخابات و رأی مردم.

وی با اشاره به استقلال طلبی مردم عراق و تأکید مرجعیت عراق بر این مسأله مهم، خاطرنشان کرد: مردم عراق اگر می خواهند مستقل و آزاد زندگی کنند، باید خط مقاومت را که انتخاب کرده اند با جدیت ادامه داده و شرط اصلی آن وحدت و انسجام است.

امام جمعه نجف با اشاره به تلاش دشمنان برای راه انداختن جنگ داخلی در کشور عراق میان اقوام مختلف و شیعه و سنی، تصریح کرد: امروز مشارکت سیاسی در عراق با حضور شیعه و سنی و عرب و کرد شکل گرفته و بحمدلله توانسته ایم در برابر توطئه دشمنان پیروز شویم.

وی با بیان اینکه مستکبران جهانی با به راه انداختن داعش در منطقه، جنگ تمام عیاری را علیه ملت های مسلمان آغاز کرده بودند، گفت: این فتنه بزرگ امروز در منطقه از میان رفته است و ما شاهد هستیم که برخی کشورهای مرتجع، همچنان به دنبال ترامپ و صهیونیست ها هستند.

قبانچی در ادامه افزود: در حالی که آمریکایی ها به دنبال برهم زدن اوضاع داخلی در کشور عراق بودند، ملت عراق در بغداد گرد هم آمده و یک صدا فریاد زدند «هرگز هرگز آمریکا» این یک پیروزی بزرگ و نشان دهنده دشمنی مردم عراق با آمریکا و اسرائیل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان جنگ، سیاست، دیانت و اخلاق و در یک کلمه «یک امت» بود، اظهار داشت: پس از شهادت این مرد بزرگ، پارلمان عراق به اخراج آمریکایی ها از این کشور رأی داد و این از برکات خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

امام جمعه نجف با بیان اینکه ما مدیون کمک های جمهوری اسلامی ایران در 16 سال گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی در تمام پیروزی های مردم عراق علیه داعش و حل اختلافات داخلی و رفع توطئه های خارجی نقش اصلی و اساسی داشت.

وی با اشاره به توطئه آمریکایی ها برای ایجاد جنگ و نزاع میان دو ملت ایران و عراق، شهادت شهید سلیمانی را موجب نزدیک شدن قلوب دو ملت به یکدیگر عنوان کرد و افزود: آمریکایی ها برای اختلاف افکنی میان ایران و عراق تلاش می کردند، اما امروز دو ملت علیه آمریکا به هم نزدیک شده اند.

قبانچی در پایان با بیان اینکه آمریکایی ها پس از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج از این کشور می خواستند محترمانه خارج شده و هزینه پایگاههای خود در عراق را بگیرند، تصریح کرد: آنها به زودی با ذلت از کشور عراق اخراج خواهند شد و پایگاه عین الاسد آنها پس از موشک باران ایران دو تومان هم نمی ارزد.

مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه، مسؤولان اجرایی و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.