بهرام سرمست روز چهارشنبه درحاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی قم درگفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: مطلوبیت نسبی وضعیت صنعت در این استان به معنای کم کاری در بهبود شرایط آنها نیست.

وی ابراز کرد: برای بهبود وضعیت صنعت در قم از تعطیلی واحدهای صنعتی در طول یک سال و نیم گذشته جلوگیری به عمل آمده‌است.

استاندارقم افزود: برای افزایش ظرفیت‌های اشتغال و تولید دراستان در زمینه تکمیل واحدهای نیمه‌کاره هدف‌گذاری صورت گرفته‌است.

وی عنوان کرد: ۲۵ واحد راکد صنعتی استان تا پایان سال به مدار تولید بازخواهد گشت که تاکنون ۱۷ واحد از این بین به مدار تولید بازگشته است.

استاندارقم ادامه داد: طبق هدف‌گذاری‌های استان در سال ۹۹، ۲۵ واحد راکد صنعتی دیگر قم هم به چرخه تولید باز می‌گردد.

سرمست تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی قم با وجود تحریم‌های اقتصادی طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت‌های تولید را دنبال کرده‌اند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

همزمان با دهه مبارک فجر ۱۱ طرح صنعتی قم با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۳۵۸ تن روز چهارشنبه با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهرام سرمست استاندار قم در شهرک صنعتی شکوهیه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.