به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی، اسرافیل شعاعی روز دوشنبه  اظهار داشت: با توجه به استفاده گسترده صنایع مختلف از فناوری‌های نوین، بی‌توجهی صنایع استان از به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا موجب از دست دادن مشتریان و در نهایت نابودی آن صنعت می‌شود.

وی فناوری را تسهیل‌کننده و موجب ارزش افزوده صنایع دانست و ادامه داد: فناوری دانش استفاده از امکانات، دستگاه‌ها و ابزارها به منظور استفاده آسان‌تر و مفید تر در راستای کاهش هزینه‌ها،‌افزایش بهره‌وری و همچنین تولید کالاهای باکیفیت است.

شعاعی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی قم، در راستای کمک به توسعه فناوری و حل مشکل واحدهای صنعتی دراین حوزه، شناسایی، تحلیل وضعیت، دسته‌بندی و مستندسازی نیازهای فناورانه و همچنین یافتن راهکارهای اجرایی از طریق شرکت در نشست‌های تخصصی را در اولویت کاری خود قرار داده‌است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت زیورآلات نقره نقش تعیین‌کننده در جلوگیری از اکسیداسیون و افزایش ماندگاری و درخشش نقره و همچنین افزایش رقابت‌پذیری و توسعه بازار این تولیدات دارد.

وی استفاده نکردن از فناوری‌های نوین را یکی از نقاط ضعف مهم صنعت زیورآلات نقره دانست و افزود: تعامل‌هایی میان شرکت‌های فناور ایرانی و تولیدکنندگان صنعت زیورآلات استان ایجاد شده است تا راهکارهایی برای حل مشکل‌های شناسایی ارائه دهند.

شعاعی تاکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز در راستای حمایت از  انتقال فناوری، بخشی از هزینه‌ای این پروژه را بعهده گرفته است.

قم یکی از قطب های مهم تولید انگشتر و زیورآلات در کشور است. در این استان ۸۰۰ کارگاه تولید زیورآلات سنتی فعال و برای بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغال آفرینی به وجود آمده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.