محمود نوربخش روز شنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، اظهار داشت: این نرخ رشد برای کل استان‌های کشور ۱۷.۵ درصد است.

وی بیان داشت: قم به لحاظ رشد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دومین استان کشور است.

نوربخش همچنین نرخ رشد اعتبارات هزینه‌ای قم در قانون بودجه ۹۹ در مقایسه با امسال را ۱۲.۵ درصد ذکر کرد و افزود: این نرخ رشد برای کل استان‌های کشور ۱۲ درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: رتبه قم در رشد اعتبارات هزینه در میان استان‌های کشور پانزدهم و ازنظر جایگاه مطلق عددی نیز سی و یکمین استان است.

وی گفت: بودجه سال ۹۹ قم ۱۴ درصد نسبت به سال جاری افزایش‌یافته است.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی قم برای سال ۹۹ خاطرنشان کرد: این برنامه با توجه به در پیش بودن سال ۱۴۰۰ و پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور اهمیت زیادی دارد.

وی با تاکید بر این‌که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص موضوع فوق که ملاک اصلی استان به شمار می‌آید، اهتمام لازم را داشته باشند، یادآور شد: این برنامه بالغ‌بر ۴۰۰ شاخص و ۴۰۰ عملیات دارد که همه وظایف دولت را در سطح استان شامل می‌شود.

نوربخش تصریح کرد: مدیران استانی این موارد را در دستگاه‌ها مربوطه خود مرور کنند، تا بتوانیم این برنامه را در شورای برنامه‌ریزی تصویب کنیم.

وی همچنین بابیان این‌که از هم‌اکنون برای برنامه هفتم توسعه کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: تا ۲۵ بهمن باید طرح‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم مصوب و به مرکز ارسال شود.

در سال جاری ۳۴ طرح اقتصادی مقاومتی در قم تصویب و به دستگاه‌ها معرفی شد که هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.