آیت الله سید محمد غروی سه‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مؤسسه طلوع مهر قم افزود: شهادت این سردار عالی مقام همانند حیات او دارای آثار و برکات بسیاریی بود و اگر دشمنان این جایگاه و محبوبیت او را به درستی درک می‌کردند، هرگز چنین غلطی نمی‌کردند.

وی در ادامه افزود: شهات سردار سلیمانی برخی از التهابات سیاسی در کشورمان را به وحدت و انسجامی مثال زدنی حول محور جهاد و شهادت و مقاومت تبدیل کرد و مردم ایران با پشت سرگذاشتن بحران ها به خوبی نشان دادند که همچنان در دفاع از نظام اسلامی با همه وجود در میدان حضور دارند.

استاد حوزه علمیه قم توطئه دشمنان برای پیشبرد پروژه «ایران ستیزی» در عراق را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی درعراق به دست ارتش تروریستی آمریکا آن هم درکنار مجاهد عراقی «ابومهدی المهندس» فضای سنگینی که دشمنان علیه ایران بوجود آورده بودند، از میان رفت و روحیه ضد آمریکایی درعراق نهادینه شده‌است.

وی با بیان اینکه وابستگی به دنیا، انسان را از رسیدن به کمال و تعالی باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به دور از خودخواهی و دنیاطلبی، همه تلاش خود را برای حفظ و حراست از نظام اسلامی از شر دشمنان به کار بسته بود و همچون یک سرباز گمنام و فداکار، در میدان‌های نبرد علیه جبهه کفر و استکبار گام بر می‌داشت.

غروی با اشاره به شجاعت بی‌نظیر شهید سلیمانی درنبرد با داعش، قدرت دیپلماسی ایشان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: آمریکایی ها در دهه‌های گذشته جنگ‌های بسیاری را برای دستیابی به اهداف نامشروع خود در منطقه به راه انداخته و همه نیروهای خود را برای شکستن محور مقاومت در سوریه، لبنان، عراق و یمن به کارگرفته بودند.

وی با بیان اینکه همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در منطقه با مجاهدت مثال زدنی سردار سلیمانی در منطقه خنثی شده‌بود، تصریح کرد: اگر قاطعیت و مدیریت سردار سلیمانی نبود، بدون تردید عراق و سوریه سقوط می‌کردند و نیروهای کرد و حشدالشعبی در منطقه قلع و قمع شده بودند، اما ایشان برای سراسر منطقه امنیت به ارمغان آورده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه همه مردم و مسئولان  کشورمان به اخلاص و سلامت نفس شهید سردار سلیمانی ایمان داشتند، گفت: امروز همه باید برای حفظ وحدت و انسجام در جامعه تلاش کرده و برخی از سخنان تفرقه‌انگیز که باز هم زمزمه آن در جامعه شنیده می شود، به شدت پرهیز کنند.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه در حالی که از فرودگاه بغداد عازم این شهر بود، با حمله موشکی نیروهای جنایتکار آمریکایی به خودروی حامل ایشان و همراهانشان از جمله ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی عراق به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.