آیت الله سید مصطفی محقق داماد فرزند مرحوم آیت الله محقق داماد در این همایش در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) قم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی این عالم برجسته گفت: آن عالم جلیل القدر تمام همت خود را  صرف تربیت شاگردان قراردادند و از هیچ تلاش در این زمینه کوتاهی نکردند.

وی با تاکید براینکه حوزه علمیه قم سرافراز است و باید همه طلاب علوم دینی تمام تلاش خود را بر افزودن مایه‌های علمی این حوزه انجام دهند، افزود:‌ حوزه علمیه قم قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز علمی در سطح دنیا نیست و از سطح علمی بسیار بالایی برخورداراست.

آیت­‌الله سید محمد موسوی محقق­ احمدآبادی معروف به «محقق داماد»، در سال ۱۳۲۵ قمری برابر ۱۲۸۶ شمسی، در روستای احمدآباد از توابع اردکان یزد متولد شد. این عالم فرزانه و فقیه دانش پرور، در تاریخ دوم ذی‌الحجه ۱۳۸۸ قمری برابر با اول اسفند ۱۳۴۷ خورشیدی در اثرسکته  قلبی درگذشت و در حرم مطهر حضرت معصومه به خاک سپرده شد.

 از تألیف‌های مرحوم داماد چند اثر باقی مانده که مهم‌ترین و عمده‌ترین آنها حواشی بر کتاب العروه الوثقی اثر ارزشمند فقهی آیت‌الله طباطبایی است، که به قلم خود آن مرحوم نوشته شده‌است، برخی از دروس او را شاگردانش تقریر کرده و به رشته تحریر درآورده‌اند که برخی از این تقریرات به زیور طبع آراسته گشته‌است.

در این آیین که با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، نوری و سبحانی از مراجع تقلید، آیات سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و تنی چند از علما و فضای برجسته حوزه علمیه و همچنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی قم ترتیب یافت، بخش هایی از دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران این همایش پخش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.