بهرام سرمست روز چهارشنبه در شورای اداری استان در سالم کرامت استانداری قم، ادامه داد: خبرها و پیش بینی هایی از برنامه ریزی دشمنان وجود دارد که آنها قم را در محور برنامه های خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: وحدت، هماهنگی و همدلی که مهمترین پشتوانه نظام است که باید در مناسبت های پیش رو این وحدت همچنان حفظ و از حاشیه های سیاسی و بهره برداری های جناحی و فرصت طلبی های ناآگاهانه از مناسبت های ملی و انقلابی باید پیشگیری و اجتناب شود.

سرمست، افزود: ۹ دی، ۱۹ دی، دهه فجر و انتخابات ۲ اسفند سال جاری از جمله مناسبت هایی است که باید با پرهیز از اقدامات تفرقه انگیز، از آن به منظور هم افزایی میان جامعه و عبور از گردنه های پیش رو استفاده کرد.

سرمست، با بیان اینکه دشمنان با کلیت نظام مخالف هستند و بین نظام و دولت هیچ تفاوتی قایل نیستند به همین دلیل باید از بداخلاقی های انتخاباتی، استفاده از برخی تریبون ها برای سوء استفاده در راستای منافع جریان های سیاسی به صورت جدی اجتناب شود.

وی با اشاره به منزلت و جایگاه قم در انقلاب گفت: تمام اقدام ها در برگزاری انتخابات پیش رو، باید در تراز جایگاه قم در کشور باشد که در این راستا تاکید بر اجرای مر قانون مورد توجه همه مسئولان استان قرار گیرد.

سلامت انتخابات و رعایت بی طرفی موجب افزایش مشارکت می شود 

استاندار قم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: تامین امنیت، توجه به سلامت انتخابات، رعایت اصل بی طرفی مسئولان برگزاری انتخابات و بسترسازی برای مشارکت حداکثری از جمله اولویت های استان است.

وی مردم را پیروز انتخابات دانست و گفت: دشمنان منطقه ای نظام جمهوری اسلامی به دنبال دل سرد کردن و ناامید کردن مردم از نظام اسلامی هستند و باید از هر حرکتی در ایجاد ناامیدی در میان مردم به صورت جدی اجتناب کرد.

سرمست، با بیان اینکه مردم در شرایط سخت همواره پیوند خود با نظام و انقلاب را ثابت کردند گفت: مردم با وجود همه مشکل ها، سختی ها و نارضایتی ها همواره به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و پشتیبان نظام و دولتمردان بوده اند.

استاندار قم، تاکید کرد: امروز به برکت حضور نخبگان علمی و دانشگاهی کشور، جمهوری اسلامی در دنیا حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در قله های رفیع علمی قرار گرفته است.

وی، با اشاره به دستاوردهای علمی این استان گفت: در شرایط که تحت ظالمانه ترین شرایط تحریم قرار گرفته ایم ولی اتکا به توانمندی های درونی در نسل جدید و دستاوردهای علمی جوانان کشور بسیار غرورآفرین و افتخارآمیز است.

سرمست، استفاده از سرمایه های انسانی نخبه را ضروری دانست و گفت: مدیران استان نیاز دارند که از نوآوری ها و ابتکارات مراکز علمی و حوزوی قم استفاده کرده و خود را نیازمند به این دستاوردهای علمی بداند.

وی گفت: در کنار مسئولان استان باید اتاق های فکر متشکل از نخبگان قم ایجاد شود تا تصمیم سازی مدیران بر مبنای خروجی این اتاق ها باشد.

سرمست، با بیان اینکه مدیران استان باید به روز بوده و با فناوری های روز دنیا آشنا باشند، ادامه داد: مدیران باید بتوانند از آخرین اطلاعات روز دنیا آگاه و از این اطلاعات به خوبی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی باید در اولویت کاری مسئولان استان باشند گفت: عدم ارتباط میان صنعت و دانشگاه و غیرکاربردی بودن تحقیقات دانشگاهی از جمله چالش های قم است.

استاندار قم، با تاکید بر اینکه دانشگاه های استان در جهت دهی به پایان نامه ها، تحقیقات و اولویت های پژوهشی خود مسایل بومی و مبتلا به توسعه قم را مد نظر قرار دهند گفت: راه اندازی دفتر ارتباط با دانشگاه ها و ارتباط مستمر با مراکز علمی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

وی، برنامه محوری را از جمله اولویت های گفت: تا پایان سال تمام ادارت استان باید گزارشی از عملکرد خود بر اساس برنامه های اعلامی را ارائه و برنامه خود برای سال آینده بر اساس جدول زمان بندی تدوین کنند.

مدیران باید به رسانه ها و مردم پاسخگو باشند

سرمست با بیان اینکه ارتباط مستمر مسئولان استان با مردم را یک وظیفه و اولولیتی مدیریتی دانست و تاکید کرد: پاسخگویی از مولفه های حکمرانی خوب است و مسئولان باید به اصحاب رسانه و مردم پاسخگو باشند.

وی، با تاکید بر اهمیت نارضایتی های عمومی اظهار داشت: نباید اجازه داد تا این نارضایتی ها از مطالبه های صنفی به نارضایتی های سیاسی و اجتماعی تبدیل شود چرا که این موضوع موجب تضعیف سرمایه اجتماعی نظام می شود.

استاندار قم، ادامه داد: قبل از تبدیل نارضایتی ها به اعتراض مسئولان باید با ارتباط مستمر با مردم و اصناف مختلف، از این نارضایتی ها اطلاع و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

سرمست، تاکید کرد: ارتباط مستمر با اصحاب رسانه به منظور اقنای افکار عمومی و بیان دستاوردهای دولت از جمله اولویت هایی است که باید در دستور کار تمام مسئولان استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مصوبه های مهمی میان مسئولان استان با چندین وزارتخانه طی هفته های گذشته به دست آمده است که اجرایی کردن این مصوبه ها نیاز به پیگیری دستگاه های مربوطه در قم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.