حسن محمدپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: دانشگاه فرهنگیان قم در قالب قرارداد و پروژه با مراکز مختلف پژوهشی در راستای تولید علم به‌ویژه در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی همکاری می‌نماید.

وی با بیان این‌که دانشگاه فرهنگیان ماموریت گرا و نیاز محور است، ‌اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان قم قطب تربیت دانشجو در رشته‌های علوم تربیتی، آموزش دبیری الهیات ومعارف لسلامی و آموزش دبیری ادبیات عرب  است و جذب دانشجو در این دانشگاه بر اساس نیاز مجموعه آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر نوآوری در تولید علم توسط پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: با توجه به فعالیت مراکز متعدد علمی و پژوهشی در استان قم، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این مراکز در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی اساتید و دانشجومعلمان استفاده نماییم.

محمدپور بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان دانشجویان از طریق آزمون‌های سازمان سنجش و یا قبولی در آزمون‌های استخدامی پذیرش می‌شوند و پس از دوره چهار ساله و اتمام دوره مهارت‌آموزی در مدارس مشغول به تدریس می‌شوند.

وی اضافه کرد: در استان قم یک هزار و ۸۶۸ دانشجو تحصیل می‌کنند که از این تعداد نیمی در پردیس حضرت معصومه(س) ویژه دختران، ونیمی دیگر در پردیس آیت‌الله طالقانی و مرکز شهید مدنی ویژه پسران مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان قم، امر تعلیم و تربیت دانشجو معلمان بردوش بیش از ۲۰۰ استاد باتجربه شهر قم می باشد که از این تعداد،حدود ۳۸ تَن عضو هیات علمی می‌باشند.

وی با بیان این‌که این دانشگاه میزبان دانشجویانی از ۲۴ استان کشور می‌باشد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی استان و ۴۰ درصد از سایر استان‌ها می‌باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان قم نیز گفت: مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث در این دانشگاه فعال‌شده که در راستای بهسازی وضعیت موجود نیروی انسانی آموزش وپرورش کشور می‌باشد.

علی اکبرخوش‌گفتار افزود: این دانشگاه در سه دوره دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش نموده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ طرح پژوهشی توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه در حال انجام است و تاکنون نیز قراردادهایی با استانداری،‌ آموزش‌وپرورش و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این راستا منعقدشده است.

وی ادامه داد: برخی پژوهش‌های انجام‌شده نیز به سفارش اداره‌های آموزش‌وپرورش استان‌ها به‌ویژه در زمینه روش‌های تدریس صورت می‌گیرد و مدارس از نتایج آن بهره‌مند می‌شوند.

مشاور پژوهشی دانشگاه فرهنگیان قم نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان نیازمند محلی برای پژوهش و تحقیقات تعلیم و تربیتی با رویکرد جدید تربیت‌معلم است و این دانشگاه به دنبال طراحی و راه‌اندازی مرکزی در این راستاست.

حجت‌الاسلام سید نقی موسوی افزود: در این دانشگاه طرح‌ها بر اساس نیاز پژوهشی تعریف می‌شود و برای پیشبرد پژوهش‌ها از نیروی انسانی متخصص در حوزه تعلیم و تربیت شهر قم بهره‌مند گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر رویکردها درست انتخاب شود و برنامه‌ریزی با آینده‌اندیشی باشد،‌ دانشگاه فرهنگیان به تولید علم و تربیت اسلامی و بومی کمک می‌کند.

وی گفت: برای ارتقاء پژوهش میان اساتید هیات علمی دانشگاه فرهنگیان قم، طرح بالندگی پژوهشی در دست طراحی است و کارگاه‌های علمی نیز با نیازشناسی طراحی‌شده تا اساتید دانش و مهارت پژوهشی را افزایش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.