سید مصطفی میرعرب‌رضی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌استقبال قرآن آموزان قمی از این آزمون را بسیار خوب دانست و ادامه داد: استان قم در حال حاضر ازنظر تعداد شرکت‌کننده در رتبه چهارم کشور و شهرستان قم رتبه نخست تعداد ثبت‌نام کنندگان در این آزمون را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال جامعه قرآنی کشور و استان از این مسابقات، آخرین‌مهلت ثبت‌نام در این آزمون برای دومین‌بار تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا  ۲۷ آذرماه جاری در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی قران آموزان و موسسه‌های قرآنی فعال در کشور را ازجمله اهداف این آزمون برشمرد و گفت: قم به دلیل جایگاه فرهنگی و دینی و همچنین فعالیت موسسه‌های فرهنگی و قرآنی متعدد با سطح فعالیت ملی و بین‌المللی ظرفیت‌های مهمی در این زمینه دارد.

میرعرب رضی، اظهار داشت: بررسی عملکرد آموزشی ‌موسسه‌ها و مراکز آموزش قرآن‌، شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی و به‌روزرسانی بانک جامع اطلاعاتی کشور و  همچنین ایجاد انگیزه در عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای توجه به معارف قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این آزمون در سطح کشور است.

وی سوم بهمن‌ماه سال جاری را زمان برگزاری این آزمون اعلام کرد و گفت: کارت‌های ورود از ۲۵ دی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.quranedu.ir قابل‌دسترس است.

این آزمون در چهار گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم، حفظ، ‌معارف اهل‌بیت(ع) و آموزش الکترونیک و در ۱۶ رشته برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون ضروری است با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.