به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان صمت قم، محمود سیجانی بیان کرد: مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، مفتول مسی، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، فرآورده‌های غلات، ماشین‌آلات و  وسایل مکانیکی، الیاف سنتتیک، کفش و انواع چسب‌ها عمده کالاهای صادراتی قم در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: عراق، هند، ترکیه، افغانستان، امارات، پاکستان، ،ازبکستان، آذربایجان، ویتنام و ارمنستان عمده کشورهای واردکننده کالاهای استان قم بوده‌اند.

سیجانی همچنین با اشاره به صدور کارت‌های بازرگانی در استان از ابتدای سال تا پایان مهرماه اظهار داشت: ۱۱۲ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۸۸ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شد و درمجموع تعداد کارت‌های بازرگانی در استان قم به ۶۷۵ فقره رسیده است.

وی بابیان اینکه در این مدت پنج فقره کارت بازرگانی در استان ابطال‌شده است، ابراز کرد: از ۶۷۵ فقره کارت بازرگانی صادرشده در استان ۵۱۱ فقره تولیدی و ۱۶۴ فقره تجاری است.

رئیس سازمان صنعت‌،‌ معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری روز ملی صادرات در استان اشاره و تاکید کرد: در سال جاری نیز مراسم روز ملی صادرات در استان باقوت برگزار خواهد شد با این تفاوت که به دلیل صرفه‌جویی در وقت تمام مراحل ثبت‌نام و ارسال مدارک از طریق سامانه انجام‌شده است.

وی بیان کرد: جلسات بررسی شاخص‌ها در کارگروه فرعی به پایان رسیده و با تائید نهایی در کارگروه توسعه صادرات نفرات برتر انتخاب خواهند شد.

 وی مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب را ماندگاری در بازار، حجم صادرات و تعداد کشورهای هدف صادراتی برشمرد.

بیش از ۲هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.