سرهنگ حسن میرقیصری عصر یکشنبه در هفتمین جلسه شورای ترافیک قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان مهرماه این سال ۵۸ فقره تصادف در قم به وقوع پیوست که این آمار در مدت مشابه امسال سه فقره بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه سال گذشته پنج‌ هزار و ۲۲۳ تن به علت تصادف در شهر قم دچار جراحت شدند، بیان داشت: این آمار برای مدت مشابه امسال ۶ هزار و ۱۹۳ تن است، که ۱۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از مجموع کل فوتی های تصادف امسال در قم ۳۰ تن موتور سوار بودند، که در مقایسه با پارسال سه درصد افزایش دارد، گفت: سال گذشته تعداد عابران پیاده که در جریان تصادف فوت شدند، ۲۰ تن بودند که امسال به ۲۳ تن معادل ۱۵ تن افزایش پیدا کرده‌است.

وی ادامه داد: تعداد رانندگان خودرو که سال قبل جان خود را از دست دادند، نیز چهار تن بوده ولی امسال به ۱۱ تن رسیده که برابر با ۱۷۵ درصد رشد یافته است.

وی گفت: تعداد تلفات ناشی از تصادف دوچرخه نیز در سال قبل پنج تن بوده که امسال تلفاتی نداشتیم که ۱۰۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور قم افزود: بیشتر مرگ و میر ناشی از تصادف در قم در سنین کمتر از هفت سال و بالای ۶۰ سال رخ داده که ۱۸ تن از آنها عابر پیاده هستند.

وی یادآور شد: در شهر قم ۹ ایستگاه راهور وجود دارد، که در هفت ماهه امسال بیشترین تعداد تلفات به ترتیب برای ایستگاه های نیروگاه، شهدا، مفید، شهید زین الدین و پردیسان میباشد.

میرقیصری ۵۲ درصد از خودروها و وسایل نقلیه ای که با آنها تصادف صورت گرفته را سواری و ۳۵ درصد را نیز موتور سیکلت دانست و گفت: چهار درصد موتور سیکلت و چهار درصد وانت و ۹ درصد نیز سایر وسایل نقلیه است.

وی ادامه داد: ۳۵ درصد از علل تصادف عدم توجه به جلو،‌ ۲۴ درصد رعایت نکردن حق تقدم، ۱۱ درصد تغییر مسیر و سایر تخلف هایی که منجر به بروز تصادف شده نیز ۳۰ درصد را شامل می‌شود.

وی  قم بیان کرد: بلوار آیت الله بروجردی (ره)، بلوار شهید حاج خدا کرم، بلوار زائر، بلوار توحید، بلوار پیامبر اعظم (ص) و کشاورزی جنوبی، بلوار بنی فضل، بلوار کارگر، بلوار شهید دل آذر و خیابان امام (ره) و همچنین کوچه ها و معابر مختلف به ترتیب محل هایی بوده که بیشترین حادثه، جرایم و تخلف های رانندگی در آن صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.