علی فرحناک روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جشنواره فرایند طولانی چندماهه دارد و این علاوه بر افزایش انگیزه هنروران جوان، با درگیر کردن ‌تمام خانواده هنرهای نمایشی استان، فضایی پرنشاط و فعالی را برای تئاتر قم رقم زده‌است.

وی اظهار داشت: ۳۹ نمایشنامه به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم ارسال شده‌است که درنهایت با بازبینی و ارزیابی‌های صورت گرفته ۷ نمایش به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

وی ادامه داد: نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای»، «وداع با اسلحه»،‌ «مهندس واشینگ کلوز»،‌ «اشک خدا»،‌ «پنج متری اول، بن بست سوم»،‌ «رأس ساعت پنج» و همچنین «غسال خان» آثار راه‌یافته به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم می‌باشد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، افزود: پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره تئاترقم تعیین که در این مدت ۳۹ نمایشنامه از سوی گروه‌های نمایشی استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۷ اثر توسط شورای بازخوانی جشنواره به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی این جشنواره از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در قم برگزار می‌شود،‌اظهار داشت: هفت نمایش راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره باید پیش از برگزاری به مرحله نهایی،‌ اکران عمومی شده و چندین اجرا را به روی صحنه برده باشند که این فرایند طی ماه‌های گذشته انجام شده است.

فرحناک ادامه داد: افزودن بخش‌های جانبی از جمله برگزاری ۲ نمایشگاه تخصصی پوستر و عکس تئاتر، برگزاری دوره‌های مختلف نقد آثار نمایشی و کارگاه‌های آموزشی و همچنین نظم در برگزاری این جشنواره، از جمله امتیازهای برجسته بیست و یکمین جشنواره تئاتر قم است.

وجود ۵۰۰ هنرمند تئاتر، ۲۰ استاد هنر تئاتر و ۷۰ لیسانس تئاتر در حوزه‌های مختلف کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی لباس، طراحی صحنه و گریم از جمله ظرفیت‌های تئاتر استان قم است.

تئاتر قم در زمینه‌های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در این شهر تلاش فراوان برای تئاتر استان و کشور را متحمل شده‌اند.

قم دارای بیش از هشت گروه تئاتر فعال از جمله گروه تئاتر آئین، امروز، ایده، عرشیان، طراوت، سایه روشن، خانه پرواز و گروه تئاتر گاراژ تیاتر می‌باشد. همچنین ۱۰ گروه تئاتر بچه های مسجد با حدود ۱۰۰ هنرمند و هنرآموز تئاتر در سطح مساجد این استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.