حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز سهشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: همه‌کسانی که در امر آموزش و تعلیم فعالیت می‌کنند می‌توانند با توجه به بحث مهم مهارت‌آموزی و ارائه دروس به‌صورت کاربردی،‌ روحیه نشاط و خودباوری را در میان دانش آموزان تقویت کنند.

وی بیان کرد: زمانی که دانش آموزان هر یک به‌تناسب علاقه و توانایی خود بامهارتی خاص آشنا شوند و بتوانند آن را در زندگی به‌کارگیرند، احساس مفید بودن بیشتری می‌کنند و روحیه امید در میان نسل آینده‌ساز کشور گسترش می‌یابد.

وی بابیان این‌که نیاز است تا طرح هر دانش‌آموز یک حرفه آموز در مدارس اجرا شود، ادامه داد: توجه ویژه مسئولان آموزش‌وپرورش برای مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی دانش آموزان، آنان را به افرادی فعال، پرنشاط و مؤثر درراه پیشرفت کشور تبدیل می‌کند.

قاسمی نیا گفت: باید با راه‌اندازی جهاد علمی و پژوهشی،‌ فضای مهارت‌آموزی در همه مدارس کشور ایجاد شود و در این راه همه ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش به همراه کمک والدین و حمایت خیران به کار گرفته شود.

وی بیان کرد:‌ با این کار،‌ تربیت دانش‌آموزانی مسئولیت‌پذیر و خردورز،‌ جمع‌گرا و خودباور و کارآمد و مفید در مدارس کشور گسترش می‌یابد و آنان به دلیل داشتن مهارت، در آینده برای یافتن شغل و کسب درآمد با محدودیت‌های کمتری مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ ارائه خدمات مشاوره‌ای در سطح مدارس برای همراه ساختن والدین با جریان مهارت‌آموزی دانش آموزان بسیار مهم است چراکه همکاری خانواده با مدرسه در این طرح، موفقیت آن را درپی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.