بیژن سلیمان پور عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم بیان کرد: رعایت تقوای سیاسی و نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق انتخاباتی از مهمترین محورهایی بوده که شورای فرهنگ عمومی می تواند به آن ورود پیدا کند.
وی در ادامه با اشاره به روند آماده سازی استان برای برگزاری کنگره ملی شهدای قم گفت: ستاد برگزاری این کنگره بزرگ مقدمات برگزاری باشکوه این مراسم را آغاز کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کنگره ملی شهدای استان قم آبان ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود، قم آخرین بار ۲۵ سال قبل میزبان برگزاری کنگره ملی شهدای استان بود.
سلیمان پور گفت: خروجی و نتیجه نهایی برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، برانگیختگی عمومی و تقویت روحیه ایثار و شهادت در مردم خواهد شد.
وی افزود:‌شورای فرهنگ عمومی استان از ظرفیت قابل توجهی درتولید محتوا و غنی سازی کنگره ملی شهدایقم برخوردار است.
مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه  نیز دراین جلسه خاطرنشان کرد: باید نسبت به غنی سازی محتوای مداحی‌های صورت گرفته در استان توجه شده و شور و شعور را به یک دیگر متصل کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی افزود: نوع و سبک مداحی‌های اجرا شده  درهیات‌های مذهبی نوعی از فرهنگ عمومی و مذهبی استان است و باید نسبت به برخی محتواهای فاقد معرفت لازم حساس شد.
وی همچنین تصریح کرد: شاخص‌های عمومی فرهنگ، باید به صورت موردی و با مصداق های مشخص برای اجرا وبرنامه ریزی در اختیار دستگاه های استان قرار بگیرد.
زمانی گفت: شاخصهای تخصصی فرهنگ عمومی نیز باید به صورت تخصصی و کالبدشکافانه در دستگاه‌های فرهنگی استان مورد بررسی قرارگیرد.
در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم که به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بر برپایی با شکوه راهپیمایی روز ۱۳ آبان و همچنین ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی ورودی‌های استان تاکید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.