به گزارش یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی ، دراین پیام آمده است:‌ با تأسف و تأثر فراوان، خبر رحلت عالم بزرگوار، مدافع راستین اسلام و ولایت، علّامه محقق آقای حاج سید جعفر مرتضی عاملی رضوان الله علیه را دریافت کردیم.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است:‌  شخصیتی که عمر پر برکت خود را در ارائه صحیح تاریخ اسلام و مذهب حقّه جعفری و پاسخ به شبهات و دفاع از معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام گذرانید و ده‌ها کتاب نفیس و ارزنده و معتبر را به عالم اسلام و حوزه‌های علمیه و  پژوهشگران این عرصه تقدیم نمود.فقدان این روحانی وارسته برای مراکز علمی و دینی ثلمه و خسارت است.

پیام ادامه یافته است:‌اینجانب این ضایعه مؤلمه را به حضرات علمای اعلام، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان محترم به ویژه مردم شریف کشور لبنان و خاندان مکرّم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده؛ از خداوند متعال علوّ درجات برای روح مطهر ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت دارم.

مرحوم آیت الله  سید جعفر مرتضی عاملی در۱۵ صفر سال ۱۳۶۴ هجری قمری  ( ۶ ژانویه ۱۹۴۵) در شهر «دیرقانون» از توابع استان «صور» در جنوب لبنان به دنیا آمد و اصلیت خانواده وی به شهر عیتا الجبل در استان «بنت جبیل» باز می‌گردد.

وی مقدمات علوم اسلامی را نزد پدرش در لبنان آموخت و در سال ۱۹۶۲ برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی نجف شد

در سال ۱۹۶۲ از نجف به حوزه علمیه قم آمد و در سال ۱۹۹۳ به لبنان بازگشت و در آنجا حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع)  را بنیان نهاد . وی مراکز اسلامی دیگری نیز در لبنان تأسیس کرد و تألیفات بسیار زیادی به ویژه در حوزه تاریخ اسلامی دارد.

علامه  مرتضی عاملی روز یکشنبه پس از چند سال تحمًل درد و رنج بیماری درلبنان دارفانی را وداع گفت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.