محمدجواد محرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با توجه به ظرفیت‌های دینی و رسانه‌ای قم، ادامه داد: قم ظرفیت مناسب برای برگزاری جشنواره ملی مطبوعات دینی را دارد به همین دلیل طرح برگزاری و میزبانی این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و پیگیری شده‌است.

وی اظهار داشت: درصورتی که هماهنگی اجرای این نمایشگاه امسال محقق نشد، در صورت تامین بودجه، این نمایشگاه سال آینده به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافت، گفت: با وجود مشکلاتی که دربرگزاری این جشنواره وجود داشت، موفق عمل کرد که نتایج مثبت نخستین دوره در دومین دوره این جشنواره مشاهده می‌شود.

محرابی با تاکید بر اینکه هدف این جشنواره ارتقای سطح دانش اهالی خبر و اطلاع رسانی درقم است اظهار داشت: بر اساس خروجی آمار ابتدایی آثار ارائه شده به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات قم ارتقای سطح آثار اهالی رسانه استان محقق شده‌است.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اظهار داشت: سازو کار داوری جشنواره‌ها بر اساس دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدلی استاندارد است که بر اساس آن، خانه‌های مطبوعات استان هیچگونه دخل و تصرفی درآن ندارند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره باید خروجی داوری آثار را بپذیرند گفت: آثار این جشنوراه توسط اساتید برجسته علوم ارتباطات کشور ارزیابی و مورد داوری قرار می‌گیرد و هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه توسط استان صورت نمی‌گیرد.

محرابی، اظهار داشت: اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم ۳۰ آبان ماه ترتیب خواهد یافت.

به گزارش ایرنا: روند اجرایی دومین جشنوراه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم از روز شنبه ۱۵ تیرماه در این استان آغاز شد. این جشنواره در ۲ بخش اصلی، ویژه برگزار می‌شود. بخش اصلی این جشنواره شامل خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، صفحه آرایی، طنز مکتوب و فیلم خبری و همچنین بخش ویژه با ۲ موضوع «رونق تولید» و «گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.