همایون حائری روز سه‌شنبه درحاشیه آیین افتتاح طرحهای صنعت برق قم در پست ۲۳۰ کیلووات نیزار قم در گفت و گو با خبرنگاران، ادامه داد: هم اکنون ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی درکشور تولید می‌شود که تا پایان سال این رقم به یک هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت قم برای ایجاد شهرک انرژی‌های نو گفت: این نیروگاه که یک هزار هکتار زمین برای احداث آن توسط استانداری قم جانمایی شده است، ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های جدید انرژیهای نو هفته‌های گذشته توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است گفت: با ابلاغ این دستورالعمل ۳۰ درصد تعرفه برق ناشی از انرژیهای پاک افزایش می‌یابد که این موجب ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم می‌کند.

حائری، تاکید کرد: ظرفیت سنجی برای احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در کشور انجام شده است و بر اساس این مطالعات، ‌ظرفیت‌های بسیار خوبی در حزوه انرژی های پاک در کشور وجود دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با بیان اینکه  ضریب بار نیروگاه‌های خورشیدی کشور از میانگین دنیا بالاتر است،‌اظهار داشت:  در برخی ساعتهای تابستان گذشته ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی کشور به۵۰۰ مگاوات رسید که این آماری بسیار خوب است.

وی با اشاره به افتتاح ۲۲۷ طرح زیرساختی صنعت برق در قالب پویش «الف- ب- ایران» تا پایان امسال گفت: با بهره برداری از این طرح ها تا پایان سال جاری، ۲ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده می‌شود.

حائری افزود: پویش «الف- ب- ایران» وزارت نیرو در بر گیرنده ۲۲۷ طرح زیرساختی در حوزه صنعت نیرو با اعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریال است که این طرح ها به صورت هفتگی و در استان های مختلف کشور تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

وی تامین برق صنایع را از جمله اولویت های وزارت نیرو دانست و گفت: تمام طرح های تعریف شده در قالب این پویش زیرساختی است که بهره برداری از این طرح ها رفاه اجتماعی و توسعه زیرساختی کشور افزایش خواهد یافت.

حائری افزود: امسال با برنامه ریزی و همکاری مردم و به همت تمام همکاران صنعت برق کشور، تابستان بدون مشکلی را پشت سر گذاشتیم و این برنامه ریزی برای تابستان سال آینده نیز در دستور کار وزارت نیرو است.

پنج طرح صنعت برق قم با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور  همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در قم افتتاح و کلنگ زنی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.