حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ششمین سوگواره سفر تا صفر باهدف پررنگ ساختن نقش دانشگاهیان و قشرهای فرهیخته جامعه در عرصه زنده نگه‌داشتن ارزش‌های عاشورایی در قالب ۱۱ رشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سوگواره در بخش‌های متنوع ادبی،‌ هنری و پژوهشی ترتیب می‌یابد،‌ افزود: برخی از رشته‌های سوگواره برای شرکت عموم و برخی نیز مختص دانشگاهیان در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: در بخش عمومی، عکس برای شاخه هنری،‌ شعر و داستان کوتاه برای شاخه ادبی، نرم‌افزار و اپلیکیشن برای شاخه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال و فیلم مستند برای شاخه چندرسانه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

نوروزی گفت: در بخش دانشگاهیان نیز کتاب‌خوانی برای شاخه پژوهش،‌ اینفوگرافی برای شاخه هنری،‌ شبکه‌های اجتماعی برای شاخه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، نماهنگ و پادکست نیز برای شاخه چندرسانه‌ای لحاظ شده است.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته میزان مشارکت دانشگاهیان و قشرهای مختلف در سوگواره سفر تا صفر بسیار قابل‌توجه بوده و امید است این روند در ششمین دوره آن تقویت شود.

وی ادامه داد: سوگواره سفر تا صفر از سال ۹۲ به‌صورت استانی آغاز به کارکرد و به دلیل تأثیرگذاری بالایی که داشت از سال ۹۴ به‌صورت منطقه‌ای و سپس در قالب سوگواره ملی به کار خود ادامه داد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سوگواره سفر تا صفر گفت: تنها در پنجمین دوره این سوگواره که سال گذشته برگزار شد ۲هزار و ۱۹۷ اثر در اختیار دبیرخانه قرار گرفت که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها آثار فاخری بود.

وی ادامه داد: به‌منظور نشر و ترویج آثار ارائه‌شده به این سوگواره،‌ عکس‌های ارائه‌شده طی دو سال گذشته به دبیرخانه آن با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ در موکب‌های این آستان در ایام اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

۷۴۰۵/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.