حمید یزدانی روز چهارشنبه در اولین همایش تولیدکنندگان زیورآلات صنعتی قم افزود: مواد اولیه، بازاریابی، صادرات، مشکلات گمرکی و فقر آموزش از دیگر مشکلات مهم خوشه انگشتر است.

وی اضافه کرد: برای توسعه زیورآلات سنتی و انگشترسازی قم حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد رقابت سالم، تبادل اطلاعات، معرفی استعدادها، استفاده از تجربیات، بازاریابی و شناخت بازارهای هدف از اهداف و مزیت‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع‌دستی ارتباط مستقیم و مستمری با توریست پذیری و رونق تولید داشته و زمینه معرفی و جذب ظرفیت‌های بومی استان را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه انگشتر سازی صنعتی بوده که در بین زائران و توریست‌های کشورهای خارجی از علاقه‌مندی و استقبال ویژه‌ای برخوردار است.

یزدانی با اشاره به اثر مثبت صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار ابراز کرد: توسعه و رونق صنایع‌دستی مانند انگشترسازی در راستای توسعه پایدار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم ابراز کرد: با اقدام‌های انجام‌شده شرایط برای توسعه و رونق صنایع‌دستی نسبت به گذشته وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفته است.

۱۲۰۰ نفر در صنعت انگشترسازی قم مشغول به کار هستند

عامل توسعه خوشه انگشتر قم نیز در این همایش گفت: در این استان ۸۰۰ کارگاه تولید زیورآلات سنتی فعال و برای بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغال آفرینی به وجود آمده است.

مصطفی صابری افزود: ظرفیت برای افزایش اشتغال و ارزش‌افزوده در این صنعت بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است.

وی بیان کرد: در خوشه انگشترسازی مانند سایر خوشه‌های استان و صنایع کوچک به‌رغم فعالیت زیاد واحدهای کارگاهی اما تعداد اشتغال در آن‌ها اندک است.

صابری تصریح کرد: با حمایت از صنایع کوچک و خوشه‌های مصوب استان بخش مهمی از مشکلات اشتغال و معیشت وضعیت مطلوبی به خود خواهد گرفت.

عامل توسعه خوشه انگشتر قم بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده تامین مواد اولیه و فروش و بازاریابی، ۲ معضل عمده زیورآلات صنعتی در استان است.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل تامین مواد اولیه زیورآلات صنعتی باید گروه‌های کاری تشکیل و مواد اولیه از طریق خرید عمده انجام شود.

صابری ادامه داد: برای توسعه و رونق خوشه انگشتر و زیورآلات سنتی چاره‌ای جز حضور در بازارهای بین‌المللی نیست، تبادل و مشارکت با شرکت‌های بازرگانی و صادراتی در این رابطه امر اجتناب‌ناپذیری است.

وی تصریح کرد: برای موفقیت توسعه خوشه‌ای در استان در درجه نخست باید همدلی و همکاری بین فعالان این صنعت تقویت و مستمر باشد.

صابری با تاکید بر ضرورت حمایت سازمان‌های متولی از توسعه خوشه انگشتر اظهار داشت: برای بالندگی و رونق زیورآلات سنتی باید حمایت‌های دستگاه‌های متولی از فعالان این صنعت ادامه داشته باشد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.