سید جمال موسوی روز یکشنبه  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: متأسفانه هنوز بخش‌هایی از جاده قم جعفریه دوطرفه است و حضور برخی دکه‌های فصلی در این مناطق،‌ احتمال بروز تصادف به‌خصوص در هنگام شب را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که ضرورت دارد تا بخش‌های کوتاه دوطرفه جاده قم جعفریه هرچه سریع‌تر یک‌طرفه شود، بیان کرد: دکه‌های ایجادشده در حاشیه جاده این بخش عمدتاً فروشنده محصولات کشاورزی درایام خاصی از سال هستند که باید با ساماندهی مکان استقرار آن‌ها،‌ مانع از تعطیلی کسب‌وکارشان شد.

وی ادامه داد:‌ باید با مشخص کردن حریم جاده قم جعفریه کاری کرد تا دکه‌های فصلی در محدوده ایمنی از جاده مستقر شوند تا توقف خودروها برای خرید از آن‌ها به‌خصوص در تاریکی شب،‌ موجب تصادف نشود.

موسوی گفت: رونق یافتن کسب‌وکار در بخش جعفریه یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان منطقه است و به همین دلیل ساماندهی دکه‌داران به معنای توقف فعالیت آنان نخواهد بود و تنها مکان استقرارشان ایمن خواهد شد.

وی بیان کرد:‌ از رانندگان گرامی نیز می‌خواهیم برای توقف در حاشیه جاده قم جعفریه به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه لازم را داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات در این راه ارتباطی به دلیل توقف نابجای خودروها باشیم.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش جعفریه، مرکزی، خلجستان، کهک و سلفچگان است.

بخش جعفریه یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم با جمعیتی بیش از ۱۶ هزار تن با ۲ گویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه است؛ این بخش در مسیر راه ارتباطی استان‌های غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستا است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است. بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.