محسن اوروجی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش‌سوزی در ساعت ۲۲ و ۴۳ دقیقه شب گذشته در واحد تولید رنگ در این شهرک صنعتی آغاز و حجم آتش‌سوزی در این کارخانه موجب سرایت آتش به انبارهای یک واحد تولید الیاف در مجاورت این کارخانه شد.

وی ادامه داد: بااطلاع از این موضوع در مرحله اول نیروهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه و با گسترده شدن آتش، نیروهای آتش آنشی شهرداری قم و شهرک‌های صنعتی محمودآباد و قنوات نیز وارد عمل شده، ضمن اینکه واحدهای آب‌رسانی سپاه پاسداران،‌ راهداری و شرکت آب و فاضلاب وظیفه پشتیبانی از این واحدها را بر عهده گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اطفاء حریق و ده‌ها نیروی آتش‌نشانی، ۲۳ دستگاه ماشین آتش‌نشانی از قم ، ۴ دستگاه ماشین سنگین اطفاء حریق از شهرک شکوهیه،‌۲ دستگاه خودروی سپاه و دیگر ماشین‌آلات برای اطفاء این آتش‌سوزی به کار گرفته شد.

اوروجی بابیان اینکه این آتش‌سوزی در ساعت پنج بامداد به‌طور کامل اطفا شد، ‌افزود: ۲ تن از معاونان استانداری قم از نزدیک بر عملیات اطفاء آتش‌سوزی نظارت داشته و هماهنگی‌های لازم برای بسیج امکانات به منطقه را انجام کردند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل ایمنی توسط واحدهای صنعتی گفت: بیشتر آتش‌سوزی‌هایی که در شهرک‌های صنعتی قم تاکنون ثبت‌شده ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در انبارداری و عدم نصب وسایل ایمنی و اطفاء حریق در واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف امدادی در این حادثه موجب شد که آتش به واحدهای شیمیایی مجاور کارخانه‌ها سرایت نکند که این هماهنگی و مشارکت تمام دستگاه‌های حاضر در این عملیات اطفاء حریق قابل‌تقدیر است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران واقع‌شده است. در این شهرک واحدهای مختلف شیمیایی، فلزی، نساجی، برق الکترونیک، غذایی و کانی غیرفلزی فعال است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.