مرتضی حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری قم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر قنوات از توابع بخش مرکزی قم اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ همچنین سه طرح عمرانی برای بخش مرکزی در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی، احداث راه بین روستاهای جنت‌آباد و لنگرود، بهسازی و روکش آسفالت محور قمرود و همچنین زیرسازی و آسفالت یکی از راه‌های روستایی این بخش ازجمله این طرح‌ها می‌باشد                                  .

 بخش مرکزی قم در ۱۰ کیلومتری شمال قم واقع‌شده و دارای دو دهستان قنوات و قمرود است.

حیدری گفت: اعتبارات سال ۹۸ توزیع‌شده و تا آنجا که توانستیم برای سه طرح یادشده هزینه کردیم.

وی همچنین بخش مرکزی را یکی از قطب‌های اصلی دامپروری قم دانست و با اشاره به طرح توسعه مجتمع دامپروری شهر قنوات افزود: متعهد می‌شویم در تکمیل اعتبارات این پروژه را در نظر بگیریم.

فرماندار قم با اشاره به‌ضرورت دست‌یابی به یک توافق خوب بین شرکت گاز قم و مجتمع دامپروری قنوات برای گازرسانی به این مجتمع بیان کرد: آسفالت و بهسازی راه آن را در برنامه‌های آینده قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تامین بودجه‌های موردنیاز مجتمع دامپروری قنوات قم گفت: اینکه این سازمان قبول کرد این طرح جز و طرح‌های جدید قرار بگیرد، یک امتیاز است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

۹۰ طرح عمرانی از محل اعتبارات ارزش‌افزوده در بخش مرکزی قم اجرا می‌شود

بخشدار بخش مرکزی قم نیز در این جلسه بابیان این‌که ۹۰ طرح عمرانی از محل اعتبارات ارزش‌افزوده در این بخش اجرا می‌شود اظهار داشت: تفاهم‌نامه این تعداد طرح از اوایل سال ۹۷ تاکنون منعقدشده است.

سید داوود حاج حسینی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از ارزش‌افزوده بخش به‌حساب دهیاران واریز می‌شد و درحالی‌که در آغاز سال گذشته بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال در اختیار دهیاران بخش بود، ولی هم‌اکنون به دلیل این تفاهم‌نامه‌ها که برای طرح‌های عمرانی منعقدشده، پنج میلیارد ریال نیز بدهکار هستند.

وی طرح آب‌رسانی به قمرود را نیز مورداشاره قرار داد و افزود: دوسوم این کار انجام‌شده و لوله‌گذاری آن نیز تا مقطعی صورت گرفته ولی یک‌سوم باقیمانده نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: آب ۱۸ روستای موجود در دل کویر قم که به‌طور عمده محروم هستند، به‌واسطه این طرح تامین می‌شود؛ ازاین‌رو در راستای رفع محرومیت‌زدایی باید این اقدام با جدیت دنبال شود.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.