به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه قم با اشاره به اهمیت تلاش در مسیر ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی تأکید کرد: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند.
وی افزود: همه دلایل بروز فقر به دولت بر‌نمی‌گردد بلکه جهات دیگری نیز در فقیر شدن افراد دخیل است، بسیاری از گرفتاری‌های مادی به خاطر عوامل دیگر چون بلایای طبیعی، ویژگی‌های فردی و غیره مربوط است.
وی در ادامه تأکید کرد: از محل زکات باید برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده شود، زندان برای برخی افراد آبرومند وصله ناجوری است.
آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: کمک از محل زکات به سیل‌زدگان کشور که تمام هستی خود را ازدست‌ داده‌اند نیز از مصادیق مصرف زکات می باشد.
وی در ادامه با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه توبه و تفاوت بین صدقه و زکات تأکید کرد: صدقه در درجه نخست باید به فقرا و افراد مسکین جامعه اختصاص داده شود، محل مصرف صدقات در این آیه در هشت گروه منحصر شده است.
وی افزود: مسکین نسبت به فقیر در درجه بالاتری از نیازمندی و کمک قرار دارد، فقیر در منطق قرآن فردی بوده که علیرغم نیاز مالی دست نیاز به‌ سوی فردی دراز نمی‌کند.
سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه توبه توسط آیت‌الله سبحانی از ابتدای ماه رمضان در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.