استاندار قم گفت: برپایی نمایشگاه های مختلفی که در طول سال برگزار می شود، با هدف حمایت از تولید استانی باشد.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست امروز چهارشنبه-18اردیبهشت ماه-  در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات قم درسال‌جاری افزود: در برپایی نمایشگاه ها باید ظرفیتی برای حمایت از تولید استانی تعریف شود و اولویت بازاریابی برای محصولات داخل استان باشد.

وی با تاکید بر این که در نمایشگاه بین المللی هدف اصلی باید صادرات باشد، اضافه کرد: برپایی نماشگاه باید به قصد بازاریابی، توسعه صادرات و برندسازی صورت گیرد، ولی تا رسیدن به این افق باید اقتضایی عمل کنیم.

وی ادامه داد: تجربه های موفق نمایشگاهی  را فراموش نکنیم و آنها را محور کار برپایی سایر نمایشگاه ها قرار دهیم.

سرمست اضافه کرد: هرچند که وضعیت صادرات به دلیل تحریم رضایت بخش نیست، ولی توسعه بازارهای هدف همچنان باید در برنامه ریزی ها باشد.

وی با تاکید بر این که باید بخش صادرات را در بخش های مختلف از جمله کشاورزی فعال‌تر کنیم، گفت: تشکل های بخش کشاورزی استان قوی و توانمند هستند و می توانند موتور محرک در بخش صادرات باشند.

استاندار قم با بیان این که باید سهم هر بخش در صادرات مشخص شود، تصریح کرد:با وجود این که بخش گردشگری، صنعت و خدمات در استان سهم زیادی دارند، ولی در بخش صادرات نقش کمرنگی ایفا می کنند و تشکل ها و اتحادیه های صنفی این بخش ها باید پای کار آیند.

وی در ادامه با اشاره به این که سقف دریافت تسهیلات از بانک صادرات باید افزایش یابد، بیان کرد: هدفگذاری افزایش 20 درصدی صادرات در طول سالجاری مناسب است و اعضای کارگروه توسعه صادرات باید برنامه ریزی های لازم را برای این افزایش داشته باشند.

سرمست افزود: بخش خصوصی در استان قم حضوری فعال با مسئولیت پذیری بالا دارد و جلسه های گفت و گوی بخش خصوصی و دولت می تواند محفلی برای حل این مشکلات باشد.

در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات قم با حضور اعضا در سالن جلسه های امام جواد(ع) برگزار شد و ارائه گزارشی از صادرات و واردات کالا در سال گذشته و بیان مشکلات در عرصه صادرات از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.