به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر سه شنبه در همایش روز ملی شوراها و کارگاه آموزشی با عنوان «آشنایی با وظایف، تشکیلات و جایگاه قانونی» در سالن معصومیه فرمانداری اظهار کرد: اگر اشراف و اطلاعات جامع نسبت به اولویت ها داشته باشید در پیگیری های خود موفق خواهید بود.
وی با اشاره به ضرورت تدوین سند توسعه بخش ها با محوریت فرمانداری قم افزود: ظرفیت ها و مزیت های رقابتی هر بخش از استان شناسایی و با استفاده از نظرهای مشاوران و هیات های اندیشه ورز، راهکارهای توسعه بر اساس توانمندی های موجود ارائه شود.
وی به اهمیت بهره مندی شوراها از ظرفیت های قانونی خود اشاره و بیان کرد:‌ برگزاری دوره های آموزشی به منظور کسب آموزش و آشنایی اعضای شوراها با تکالیف و وظایف قانونی خود امری لازم و ضروری است.
استاندار قم توصیه کرد: اعضای شوراهای اسلامی، همواره بخش نامه ها، آیین نامه ها و قانون های بالادستی را مطالعه کنند تا بر اساس وظایف خود بتوانند خواسته های مردم را اجرایی نمایند.
وی با بیان نقش نهادهای مدنی همچون شوراهای اسلامی شهر و روستا در عرصه سیاستگذاری و فعالیت ها اجتماعی گفت: شوراها به عنوان تشکل های مردمی باید به دور از در نظر گرفتن مسائل محلی و سلیقه ها؛ در راستای منافع کلان حوزه فعالیت خود گام بردارند.
وی با اشاره به حضور میدانی خود به همراه مدیران دستگاه های اجرایی در بخش ها به منظور پاسخگویی به مردم اظهار کرد: برای پیگیری مشکلات و خواسته های مردم به بخش ها و روستاهای استان خواهیم رفت.
سرمست افزود: در بحث سیلاب های ابتدای امسال مدیریت استان در بعضی از بخش ها و روستاها حضور یافت و نتایج مطلوبی در مدیریت بحران با همیاری و مشارکت دهیاری ها و شوراهای اسلامی به دست آمد.
وی بر ضرورت اهتمام دهیاری ها در به کار گیری نقش سازمان دهیاری ها و تشکیل تعاونی های روستایی تاکید کرد و افزود: برای استفاده از خدمات و تسهیلات بیشتر در بخش های روستایی، استفاده از توانمندی و ظرفیت این سازمان و تعاونی ها در دستور کار قرار بگیرد.
استاندار قم همچنین بر توسعه متوازن شهرهای استان، توسعه روستاها، ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها و تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات مورد نیاز مانند آتش نشانی تاکید کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که پاسخگویی یکی از اولویت های کاری ما است، تصریح کرد: مدیران اجرایی استان موظف هستند در روزهای مشخصی پاسخگوی مراجعان مردمی باشند.
این همایش و کارگاه آموزشی با حضور سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مرتضی حیدری فرماندار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم برگزار شد.
9 اردیبهشت ماه روز شوراها نامگذاری شده است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.