به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز شنبه در آیین «شکرانه خدمتگزاری در نوروز 98 و امدادرسانی به سیل زدگان و تقدیر از خادمان بهاری» در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: هرچند در آغاز سال نو وقوع سیل، خسارت ‌هایی‌ را برای مردم به دنبال داشت، ولی عموم مردم کشور را برای جبران خسارت های سیل ‌زدگان بسیج کرد.
وی با بیان این که تحویل سال جدید امسال مصادف با میلاد با سعادت امام علی(ع) و اعیاد ماه رجب بود که از برکت آن بهره ‌مند شدیم، گفت: خادمان شهر کریمه اهل ‌بیت(ع) در ایام عید نوروز به شیوه مطلوب خدمت ‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر را انجام دادند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: افرادی که مشغول خدمت به مردم هستند، باید به شیوه ‌ای کارهای خود را دنبال کنند تا مردم در حد امکان از تهدیدهایی همچون سیل در امان بمانند.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: شیعیان به عنوان کسانی که همه وجودشان در خدمت به اهل بیت(ع) است، تلاش می کنند تا ایشان را در همه زمینه ها الگوی خود قرار دهند و به منویات و رهنمودهای آن بزرگوماران عمل نمایند.
آیت الله سعیدی افزود: در کار برای اهل ‌بیت(ع) سلیقه های شخصی نباید دخالت داده شود، چراکه در این صورت هدف محقق نمی ‌شود و کاری که صورت می‌ گیرد، مورد پسند ائمه اطهار(ع) نیست.
وی همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مردم اظهار کرد: دشمن رشد خود را در تفرقه و اختلاف میان مردم ایران اسلامی می ‌داند به همین علت حفظ و تقویت اتحاد و انسجام ملت به ‌عنوان یک موضوع مهم و اصلی باید مورد توجه قرار بگیرد.

* امدادرسانی به سیل زدگان قابل تقدیر است
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این آیین گفت: خادمان بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) همچون سال های گذشته، در نوروز امسال نیز خدمات مختلفی را به زائران و مجاوران حرم مطهر ارائه دادند.
هادی محمودنژاد با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان های کشور در روزهای آغازین سال جاری اظهار کرد: با وقوع سیل همه مردم و نهادها، پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به یاری مردم سیل زده در نقاط مختلف شتافتند.
وی خاطرنشان کرد: مردم و دستگاه ها و نهادهای گوناگون استان قم نیز در این راستا با هماهنگی ستاد مردمی، اقدام به کمک و خدمات و امدادرسانی به سیل زدگان کردند که این امر قابل تقدیر و تشکر است.
در این مراسم توسط آیت الله سید محمد سعیدی از بهرام سرمست استاندار، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و فعالان مردمی که در ایام نوروز به ارائه خدمت به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرداختند و نیز با اعزام به مناطق سیل زده کشور اقدام به امدادرسانی به سیل زدگان کرده بودند و همچنین اصحاب رسانه و عکاسان خبری استان که با حضور در مناطق سیل زده اقدام به اطلاع رسانی و ثبت خدمات کرده بودند، تقدیر و سپاسگزاری شد.
در پایان این آیین با حضور امام جمعه، استاندار و جمعی از مسئولان، خادمان حرم مطهر و اصحاب رسانه استان؛ شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به همراه نوای مداح اهل بیت غبارروبی و عطرافشانی شد.
وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.